fredag 13 februari 2009

Vågar jag verkligen göra fler inlägg! Samtidigt som jag presenterar en obehaglig sanning!

Ja, det gör jag, trots artikeln nedan i tidigare inlägg. Bloggandet som företeelse är intressant ur många aspekter, i framtiden när man ser tillbaka på "bloggepoken" så kommer det säkerligen skrivas och utredas mycket ur rent beteéndevetenskapligt syfte om detta utbredda "folknöje".
Kommer ni ihåg Inez Usman, fd socialdemokratisk minister, hon sa en gång att Internet var en "fluga" som snart skulle gå över. Självklart så tror inte ens jag att det kommer finnas så många bloggar som det gör just nu men man ska aldrig säga aldrig, den som lever får se, som det så vackert heter.
För ett tag sedan fick jag en kommentar, där frågan löd, var är alla männen, jag gav ett svar, se inlägget med pistolerna nedan, självklart så var inte det svaret helt uttömmande. Har själv letat vidare, har ni hittat flera par som bloggar, men inte en enda som har länkat till sin respektive partner, jag har gjort det från början och har inte gjort någon hemlighet att min "Lilla Fru" driver bloggen www.pockethexorna.blogspot.com
Nu kommer det en obehaglig sanning: Har skickat ut 100 mail/kommentarer till andra män på deras bloggar, 3 svar. Skickat ut 100 mail/kommentarer där jag utger mig för att vara kvinna, hoppsan 98 svar vad kan de här bero på. Kan tilläggas att alla skriver precis som jag att de är gifta. Djävligt intressant måste jag säga, nu är inte det här någon vetenskaplig undersökning men det fungerar för min C-uppsats i alla fall i beteéndevetenskap.
Sådana här "fulingar" skulle jag inte vilja ha med i mitt jaktlag, de är inga killar att lita på!
Har fått några sköna killkompisar här på Oumberligabloggen iallafall, Åke i Karskoga, Janne och Erik som jag fick ett trevligt mail ifrån, han skrev att han gillade min blogg och att hans fru fanns med i skaran runt mig och han tyckte det var "djävligt" skönt att slippa snacka inredning hela dagarna så det var tur att bloggarna finns, sedan tyckte han att något sportinlägg kunde jag väl ha,ja, varför inte? Ja, det har varit två långa djäkla skrivna textinlägg, brukar inte resultera i några kommentarer men det är inte det viktigaste för mig, får bara en upp ögonen och börjar fundera lite kring det jag berör så har jag lyckats.
Ha en fin Helg! Mvh från Peter Olofsson!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske är förklaringen till hur blondinbellas för mig värdelösa skitblogg har flera hundra kommentarer på ingenting. Den sexuella driften visar sig på det mest konstiga sätt : ) //Ronny

Anonym sa...

Och vad gjorde du på Blondinbellas blogg?

Anonym sa...

kul:) jag är under bevakning. Svaret är att Peter tidigare bloggade om blondinbella och då passade jag på att surfa runt på hennes sida samtidigt som jag givetvis tok....... med den andra. Jag vet var din brevlåda bor......

Anonym sa...

Käre sambo, jag vet var ditt hus bor och vad din brevlåda heter ska det vara

Anonym sa...

: )

ett oumberligt kärlegsgnabb ! ! !

Anonym sa...

Passar ju bra med tanke på morgon dagen då :)

Anonym sa...

Ja visst gör det ; )
Alla hjärtans dag är ju i morrn #%&/%#

Va det därför vi fick gelehjärtan på jobbet idag ? ? ? ? ! ! !