onsdag 11 februari 2009

Längtar vi verkligen efter sommaren?


Häromdagen lät jag mig dras med i vad jag skulle vilja kalla en form av tidig "våryra", visst blir längtan stark, när det är gråmulet och kankse bara några minusgrader som det varit i stora delar av landet. Var sak har förstås sin tid och ännu är det vinter, iallafall här i Mälardalsområdet med omnejd. Igår när jag som vanligt bloggade runt lite så hittade jag denna fina vinterbild, Domkyrkan i Uppsala, klädd i vinterskrud, känslan blev då att visst är det något extra med vinter iallafall. Bilden har jag lånat med benäget tillstånd från Karin som har en av de finare fotbloggarna här i "bloggosfären" gå in på www.karinsfotoblogg.blogspot.com för att se mer av hennes alster. Karin vill utvecklas som fotograf och vill gärna ha konstruktiv kritik om och kring sitt fotande, självklart så går det bra att skriva vilka fantastiska och fina bilder hon tar, precis som jag vill säga om vintebilden ovan, att hon sedan "fotshoppat" lite med den, gör ett precis som hon skriver, ett ganska ordinärt landskapsfoto till något mer än en vanlig bild.
Den som läst min blogg tidigare vet att jag gillar gamla kolorerade vykort, precis så blev känslan på vinterbilden. Nu ska jag själv ge mig ut i det soliga vintervädret!
Ha en fortsatt fin dag och du om längtan forfarande är stark efter sommaren klicka på länken nedan så kanske du tänker om(ler) Mvh från Peter Olofsson!

1 kommentar:

Karins fotoblogg sa...

Jo, det gör vi nog....längtar efter sommaren, alltså!
Det ser bra ut Peter! :)
Ha det gott