onsdag 18 februari 2009

Nu ska jag berätta om min Fru!


Ja, nu ska sanningen fram om Pockethexan hur grym hon egentligen är mot sin lilla stackars man, när du läst det här gå då in på hennes blogg www.pockethexorna.blogspot.com och tala om för henne vilken fin kille hon är gift med!
Så här är det eller började historian, när vi träffades så visste hon att jag sparade och gnetade för att få ihop pengar till en Cadillac av 1958 års modell, som tioåring så drev jag Sveriges första och största Cadillacregister, jag ville ju veta vilka som ägde en Cadillac så jag kunde ringa upp och köpa loss en när det var dags. Jag tycker det visar vilken hängiven entusiast jag var/är.
"Aldrig i livet, sa hon" och då som nu så var det det som gällde, det blev en praktisk och ny Ford!
Lite senare och det första barnet kommit så frågade jag försynt: -Älskling kan jag/vi inte köpa en liten bara en liten Cadillac? Svaret? Gissa! -Nej! Okej, lydig som jag är så köpte vi en Volvo en då ny 740 (lite Cadillac gung, men det sa jag aldrig).
Sedan smäller det till och jag ser min chans, min Älskade Kära hustru får vid sin tredje graviditet svår foglossning som sedan efter förlossningen fortsätter problemen (se www.jernsaxen.blogspot.com) och hon blir så dålig att hon måste opereras och bor ett tag på Servicehus. Det tragiska beskedet blir att "Lilla Frun" nog aldrig mer kommer kunna gå ordentligt och att hon måste vara liggandes vid transport! Nu har jag min chans äntligen tänker jag, har just pratat med en kille som vill sälja sin Cadillac 1958 års modell Limousine, två meter bred "Lilla Frun" kan ligga på den bakre soffan och barnen får varsitt uppfällbartsäte och ändå finns det plats för min Danska Svärmor, då förstor ni hur stor denna bil är. Min Fru var mycket dålig under den här tiden och höll faktiskt på att dö, hjärtat orkade inte riktigt med alla operationer och mediciner, så när jag böjde mig över det lilla livet som låg där alldels likblek med sina smala fina tunna lätt rosa läppar, strök bort en liten lock i pannan och viskade."- Älskling du blir snart frisk och gissa vad jag köpt så vi kan åka bil hur mycket som helst jo en nästan 7 meter lång Cadillac! Du som inte trodde döda kunde väckas till liv skulle sett vad som hände, andhämtningen ökade, huden blek mörkare och ögonen öppnades på full gavel och mellan dessa smala skira små underbara läppar kom det ut ett kraftfullt "Nej".
Ja, så gick det som det gick en Volkswagen Caravelle visserligen förlängd som en limousine inhandlades. Så gick det nästan tio år till nästa chans, vi fick lite försäkringspengar för något år sedan. Nu djäklar i min lilla låda så var det dax, trodde ja!Men ingen Cadillac blev det den här gången heller. Nu sitter vi med en husbil, inte mycket till V8:a muller i den dieselmotorn inte, men "Lilla Frun" hon ligger glatt och vickar på sina gulliga tår i sina stora sköna soffa medans Medelhavsvindarna fläktar i hennes hår och hennes lilla lilla man sitter där framme i hytten och kör!
Men vad tror ni kära läsare titta in på "Lilla Fruns" blogg www.pockethexorna.blogspot.com på Alla Hjärtans Dag så gjorde hon ett litet inlägg till mig om en Rosa Cadillac (går bra med en sådan också Elvis hade ju flera rosa varianter) tror ni nu att hon nu efter 23 år har börjat vekna lite grann? Finns det någon därute i "cyberrymden" som vet något om kvinnor och psykologi, kanske vi kan åka iväg i en Cadillac till Silverbröllopet om några år?
Vid datorn Peter Olofsson!
PS: Jag var bara en namnteckning bort från att äga en exakt likadan Cadillac som ovan, livet är hårt ibland och särskilt för oss män, när våra Fruar inte förstår oss!
Är du som jag Elvis fantast och gillar fina bilar titta då in på:

http://elviscadillacs.tripod.com/

6 kommentarer:

Anonym sa...

God eftermiddag,
Ska man få en karl dit man vill ska man bara "lura" honom till att den briljanta iden var hans från början.Har jag hört. Tyvärr funkar inte denna manipulation så värst bra på sambon.Men det är väl bara att prova med att ställa henne inför att fullbordat faktum. Köp bilen utan att säga någonting i förväg, fungerar det inte så har du ju ialla fall någonstans att sova :)

Viveka i Bläckhornet sa...

Men raring då... så stygg hon är med dig som inte för köpa gobiten du vill ;) En kompis till oss har en MYCKET välvårdad Cadillac-59. Tror det är en Fleetwood cabrolet(heter det så?)Nåja, mysig att åka i är den iallafall...

Skulle mannen i mitt hus frågat för några år sedan hade jag nog stenvägrat som Lilla Frun gör. Kanske blir vi vekare med åren...men i vårt fall har en del tråkigheter hänt som fått mig att inse att vi inte lever för evigt. Vi vet aldrig vad som väntar runt kröken idag, imorgon eller nästa månad.Och jag ville inte sitta med den vetskapen att en dag när vi har alla pengarna kanske han inte har hälsan till det... Min man har som många andra drömmar om olika fordon vilket inte är mitt största intresse. Men jag kände att om han nu alltid drömt om en motorcykel så ska han köpa den. Sagt och gjort! Motorcykelkortet togs och sedan köpte han en hoj. Minnet av LYCKAN i hans ansikte när han stod där med sin hjälm i handen och stolt visade upp den för mig - den vill jag inte vara utan. Då förstod jag hur mycket det betydde för honom och det var värt varenda öre.

Han hade den bara en sommar för andra saker inträffade , men det är en annan historia...
Så på din undran om det inte är dags för dig att få köpa din efterlängtade bil, - jo det tycker jag:)

Lycka till

Och kram till er båda

LillaFlisan sa...

hahahaha!!!

Jag gillar din fru!!!
Hon vet vad hon vill......

Trist att du också börjar bli krasslig......

Såg ett så läskigt program på 8:an (!) om antibiotika och penicillin. Om 10 år kommer det antagligen att vara verkningslöst och folk kommer att dö av vanliga urinvägsinfektioner eller sårskador....
Bara för att det överanvänds så mycket.... I vissa länder kan man köpa det utan recept.....

Dessutom såg jag ytterligare ett program om Flemming ,han som man påstår upptäckte penicillinet..Det gjorde han ju nämligen INTE!!

Vet inte varför jag börjar skriva om detta nu men intressant och skrämmande var det i alla fall!!!


Kry på dig nu!!

Kram


Flisan

Fru Pusselbit sa...

Hahahaha... tack, för ett underbart inlägg. Jag vek mig dubbel av skratt vid datorn, så här på nattkröken!! ;D

Annika Christensen sa...

Vilken historia!
Vet knappt vad jag skall skriva.
Om jag skall skratta eller gråta!
Jag känner igen önskan. Så därför har jag låtit min man få vara ägare till en kamaro eller vad de nu heter. Så intresserad är jag. Ett antal jeepar under åren, motorcykel ja allt har han nog fått provat och det sista är traktor.
Tänk dig en fin röd kamaro med vitt vinyltak 4000mil skick som ny fick säljas för att ja du vet... pengarna räcker liksom inte till.
Det blir mycket traktor i vedfabriken och jag blir nästan lite full av skratt när jag ser honom sitta iden. Ännu mera full i skratt blir jag när tänker på vad min syster tänker när hon åker förbi vårat hus och traktorn står där.
Hon kör nämligen en BMW-cab.

För mig är bil ett nödvändigt ont och jag byggde ett växthus iställer för att köpa en ny bil.
Hade gammal volvo som var 24 år som tuffade på bra ända tills en väldigt RIK man körde på den och förstörde glädjen men den fina guldmettalic fina 240:a som var som ny. Ersättning... du vet väl varför de som är rika är rika?
Ja ja .. det blev en lite röd peugot vet inte ens hur det heller stavas. Volvo är lättare.

Mest synd tycker jag nog trots allt om din fru, fast jag förstår absolut din önskan och dina drömmar.Att vara sjuk är inte kul.

Jag skall försöka en gång till att få till det där med min fina kamera.
Jag misslyckades totalt i inlägget och blev så förbannad så jag la av.
Så ringade en trädgårdsägare och så att hon hade det snötäckt i sin trädgård och så fick jag ilfart åka dit.
Skall försöka igen underkvällen för jag är verkligen glad för din omtanke och ditt sätt att visa din uppskattning.

Det är faktiskt så att när jag väl har tid att läsa och blogga runt så inspirerar du väldigkt mycket med ditt sätt att skriva.

Så min vän - ha tålamod med mig.

Ha en skön kväll
Får jag säga kram
Annika
ps Hoppas du kan tolka inlägget

Viktória Peričková sa...

Den som läser detta vittnesbörd idag borde fira med mig och min familj eftersom allt började som ett skämt för vissa människor sa att det var omöjligt. Mitt namn är Bengt Mårtensson och jag är från Henån, Sverige men jag flyttar till Chicago USA med min fru. Jag är lyckligt gift med två barn och en underbar fru. Något hemskt hände med min familj, när jag förlorade mitt jobb och min fru lämnade mitt hus för att jag inte kunde ta väl hand om mig själv och familjens behov. av henne och mina barn i just det ögonblicket. Jag klarade av i nio år, ingen fru som stödde mig för att ta väl hand om barnen. jag försöker skicka ett testmeddelande till min fru men hon blockerar mig från att prata med henne jag försöker prata med hennes vän och hennes familjemedlemmar men vet fortfarande att man kan hjälpa mig och jag har skickat in ansökan senare till så många företag men ändå gjorde de det inte ringa mig, förrän en trogen dag kom som jag aldrig kommer att glömma i mitt liv. när jag träffade en gammal vän till mig som jag förklarade alla mina svårigheter för och han berättade om en fantastisk man som hjälpte honom att få ett bra jobb i coca cola-företaget och han berättade för mig att han är en trollformel men jag är en person som aldrig tror på trollformel men jag bestämde mig för att ge honom ett försök och Drigbinovia instruerade mig och visade mig vad jag skulle göra under dessa sju dagars lunch. Jag följer alla instruktioner och gör det han bad mig att göra bra. Drigbinovia se till att allt gick bra och min fru skulle se mig igen efter Drigbonovia underbara arbete. Min fru ringde mig med ett okänt nummer och bad om ursäkt och hon sa till mig att hon verkligen saknar mig och våra barn och min fru återvänder hem. Och efter två dagar ringde ett företag som jag har skickat in mitt uppskattningsbrev, nu är jag chef för paragonföretag i USA. Jag råder dig om du har några problem skicka ett meddelande till det här e -postmeddelandet: doctorigbinovia93@gmail.com eller WhatsApp honom på +12162022709 så får du det bästa resultatet. Ta saker för givet och det kommer att tas från dig. Jag önskar dig det bästa.