tisdag 5 maj 2009

Dags att vakna nu Herr Reinfeldt, du är Statsminister nu, sluta plåga Moder Svea!


Ja, uppriktigt sagt nu är det dag att du vaknar till och inser att du faktiskt är Statsminister.
När du säger att det är: "-Noll utrymme för reformer" så har du verkligen inte förstått din roll i sammanhanget, det är just med hjälp av reformer som man kan styra utvecklingen åt ett bestämt håll. Vad är det för barnsligt naivt tänkande som gör att du hela tiden är rädd för skattehöjningar, allt kostar, det är väl varenda människa medveten om. Tillhör du dem som inte vill vara med och betala eller? Att du sedan uttalar dig och säger att de flesta svenskar kommer att få det värre, då är du inte myndig din uppgift! Finns mycket enkla stimulanspaket att ta till som dessutom gagnar folket dvs oss alla, se till att alla brister inom sjukvården fylls upp. Kostar massor men gör folk friskare, gladare, starkare och kreativare och framför allt tryggare och ska jag berätta en "hemlis" det ger en djäkla massa jobb också! Få igång byggandet inom alla områden, det råder fortfarande bostadsbrist här i landet, gynna svensk träindustri samtidigt, ger också gladare och nöjdare människor, ungdomar kan flytta hemifrån om de vill, fler äldre boenden osv. Är det något det här landet består av så är det skog, använd den i byggandet, ger otroliga mängder jobb samt friska och sunda bostäder. Se till att varenda skola har skolbibliotek, är a och o för att få en bra start på intresset för litteratur och studier, ger även jobb. Handikappanpassa Sverige, ger ett trevligare och tillgängligare samhälle, bra om det även görs nu med tanke på vår åldrande befolkning. Sluta plåga Svenskarna och Moder Svea, handlingskraft är det rätta ordet. Lite beröm får du för vindkraftssatsningarna, men den idén var inte din egen, den stal du! Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: För dig som nu eldat upp dig över att din eventuella Partiledares brister dras fram så här i ljuset, så kan du trösta dig med att det är inte så mycket "tåga" i de andra välnärda politiker heller. Även min polare Maria har tappat greppet lite, igår gick hon ut i TV och sa angående Miljöpartiets engelskspråkiga affischer, att de flesta Svenskar förstår Engelska, aj, aj Maria nu sket du i det blå skåpet, affischerna trycks med dyra partistödspengar och då tror jag att de flesta med mig ska vara läsliga och full begripliga för alla Svenskar! Basta!
Sagt av den Siste Vikinga Hövdingen Ulv Rode! Galen, självklart hur skulle man annars kunna passa in!
Läs artikeln som retat upp mig nedan:http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2839391.svd
"Statsminister Fredrik Reinfeldt (M).
”Noll utrymme för reformer”
Publicerad: 5 maj 2009, 11.54. Senast ändrad: 5 maj 2009, 13.05
Statsminister Fredrik Reinfeldt ser inget som helst utrymme för nya reformer i höstens budget. Det sade han vid en pressträff på förmiddagen. Han sade också att de flesta svenskar kommer att få det värre." Delar av text ifrån Svenska Dagbladet och bild ifrån Dagens Nyheter!

3 kommentarer:

Monika sa...

Bra skrivet!

Men tafsa inte på skogen! ;o)

Hihihi! Alla som känner mej vet att jag är en stor "trädkramare". Jag tycker kalhyggena breder ut sig i alldeles för stor utsträckning. Det gör att vi får blåsigt värre.

Och det gillar jag inte!

Inte min kropp heller! Värken i lederna gillar inte blåsväder och inte mitt hjärta heller!

Nu är ju inte min åsikt om träd o skog enbart egoisktiska. Utan jag månar om djurlivet och fåglarna. Skogen behövs också för klimatet. Och jag fruktar när jag ser hur mer o mer försvinner att den ska utarmas totalt.

När dom för några år sedan gjorde kalhygge av en stor del av marken på andra sidan vår byaväg var det nära att jag flyttat! ;o) Hemma kändes inte som hemma längre.

Angående politiken så tycker jag den stinker på alla sätt o vis. Det finns idag inget parti som får min röst. Allt verkar bara handla om att se om sitt eget hus. Ta beslut som gagnar dem som själva sitter i riksdagen. Deras eget väl o ve. Jag har slutat lyssna på skiten.

Lika snabbt som jag zappar bort reklamen byter jag också kanal när jag ser en politiker i rutan. Kanske lider jag av någon slags strutsmetalitet och sticker ner huvudet i sanden ;o)

Nu tror jag nog att jag surrat nog här hos dej för den här gången ;o)

Kikar så klart in på den pyssliga sidan du awardat också :o)

Ha en fin tisdagskväll :o)

Monika

Monika sa...

Glömde ju skriva om en sak till. I norrbotten nedrustas sjukvården just nu hårt. Precis som i övriga landet. Självklart drabbar ju detta allra mest dem som är sjuka. Och särskilt kroniskt sjuka.

Stora besparingskrav ska genomföras och en massa sjukvårdspersonal ska sägas upp.

I samma andetag tar man inom landstinget i norrbotten beslut att renovera och glasa in entren till landstingshuset för 40 miljoner. Alltså det hus, där politiker och tjänstemän sitter och tar sin "sketna" beslut. Det är så man kan få spader!

Vi borde rusta till kamp i hela vårt avlånga land. Det står helt klart!

Hänger du med i protesttåget ;o)

Kram

Monika

Anonym sa...

Så bra att det finns pengar, då kan ju du berätta för låg- och medelinkomsttagarna varför skatten ska höjas mitt i brinnande lågkonjunktur.

Eller tror du att de 5 mdr som sossarna säger sig kunna få in från högre skatter för rika ska rädda Sverige? De står sig slätt jämfört med skattetrycket på 1400 mdr.

Som alla vänstermänniskor så tror du att det finns en massa pengar som bara ligger och skräpar.

Som alla vänstermänniskor verkar du inte förstått hur ekonomin fungerar.