torsdag 28 maj 2009

"Klart grabben ska ha en njure!"




Nej, nu djäklar ska det "bloggas" det går ju inte att dämma upp behovet hur länge som helst!
Blir djäkligt orolig för hur det ska gå för Kungahuset Sverige, njurtransplantation på Daniel Westling läser jag i morgonens Svenska Dagblad, sådant gör mig orolig. Hoppas grabben repar sig snabbt och att det sedan fungerar som det ska med nya "njuren". Okej, i ärlighetens namn så blir jag personligen lite "orolig" också har ju köpt en ett rejält parti Svenska Flaggor som jag hade tänkt kränga nästa år då det blir "Prinsessbröllop" här i Storstaden!
Det här med att "oroa" sig, självklart så oroar jag mig också för min bloggs välbefinnande, har ju tappat massor med läsare sedan jag övergav grund iden med Oumberligating, alltså inredning och design. Hur löser jag det då? Enkelt nästa år då Kronprinsessan och Daniel Westling gifter sig så har jag hittat den optimala bröllopsgåvan, en njure så klart, gjord i björkfaner och diabas, konst hanverk av yttersta klass. Jag vet ännu inte så mycket om detta helt klart "Oumberligating" men jag fann det förra året på Kristiandsstads konsthall , ska leta reda på all information jag någonsin kan och lägga ut det här på bloggen vid ett senare tillfälle.
Sedan måste jag helt klart starta upp en insamling, det här blir som sagt den "optimala bröllopsgåvan" till prinsparet!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Mer om Daniels Westlings njurtransplatansion läser du på:

3 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Du e fortfarande med på min Vänlista-visserligen så skrev jag sist att vi ses till hösten ;0) men gillar att du e tillbaks-själv har jag inte så många ord att skriva-försöker förmedla mej med bilder som får säga vad jag gillar här i livet....Maria

japp sa...

Hejhej.. trevligt med besök. Tack för din kommentar.
Jodå, vi har skrivits förut.. min andra blogg är helanshala.blogspot.com
och jag har skrivit hos dig och din fru förut iaf en gång vad jag kan minnas.

Jag hade verkligen me behövt vila skallen lite och bloggpausa iaf 1vecka, men det verkar aldrig bli,
känner att man har lite å skriva om, svarar mest på inläggen och kommenterar hos vänner åså.

Trist att du tappat endel vänner då du bytt tema ang. din blogg..
själv tycker jag att det är väldigt mycket enformigt med ganska lika hem och så, Visst är de fint, men det kan lätt bli ganska lika hos många... jag gillar vitt, joo.. men det får inte ta över allt.. blir lätt så stelt och opersonligt, men iof, har man bara gamla möbler så går de ju kanske.

Hoppas du finner dina bloggvänner igen, men vill de inte besöka p g av att du ändrat stil på din blogg, så kanske de inte var riktiga bloggvänner..:-( Vad vet jag..en teori kanske.

Önskar dej och din fru me en fin helg.. hoppas värmen kommer tillbaks snart. Helén

Anonym sa...

Klart att grabbhalvan ska ha en njure. Men att hans (is)prinsessa åker till Grönland? Var det nödvändigt? Själv hade jag campat på sjukhuset och terroriserat (och där hade jag ju kunnat be dig om råd hur man gör)varenda människa i vit rock (fast dem får de ju inte ha längre förståss)tills dess att sambon stod på fötterna igen./Hanna