måndag 11 maj 2009

"Jag ger dig min morgon"


Brukar börja Måndagen med att "bullra" och "leva" om men tar det lite lugnt idag!
Startar med att lyssna på Fred Åkerströms - Jag ger dig min morgon. Lyssna först och njut, titta sedan på den härliga "bildkompositionen" som personen ifråga gjort som lagt ut länken, konst och poesi i samverkan. Inte ett öga torrt, men som vanligt tolkningen och budskapet väljer du själv!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
Du vet väl i vilken film T-shirten ovan fick sitt genombrott om inte så googla texten, svensk filmhistoria! Och vill du också har den här T-shirten på dig på sommarens charter resa så gå då in på http://www.shirtstore.se/ och beställ en likadan!

3 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Den är inte dum den t-shirten!
Du får förlåta mig, men jag kunde inte låta bli att le när jag läste ditt inlägg nedan om din beskrivning av "våffeldagen" :)Mmmm...vissa straffar gud omedelbums....

Jag är gärna med i ditt galleri, tack för frågan! :)

Apropå Bob Marley, han har gått het hemma med hjälp av Spotify. Du frågade mig tidigare någon gång om och vad jag lyssnar på när jag sitter vid datorn. Jag lyssnar mer nu sen vi har Spotify. Mycket trevligt påfund.

Skön vecka Peter!

Kerstin sa...

Haha, har just läst ditt inlägg om våfflorna. Ja somliga straffar Gud genast, den saken är klar.
Nu är vi hemkomna från vår lilla nöjesweekend och den har varit oerhört skön och avkopplande. Ronny Eriksson och grabbarna kan konsten att underhålla. Det här var första gången jag såg dem "live" och jag är mer än nöjd. Bilder från resan finns på bloggen nu. :)
Apropå rivningen av det stora hyreshuset som jag har fotat tidigare, kan jag berätta att det var det huset som brann på annandag jul och gjorde ca 200 bostadslösa. En tragedi för de drabbade men tack och lov kom ingen till skada. Men det är mest studenter som bor i de husen och det kan vara svårt att hitta nåt lika billigt igen. Det kommer att byggas 3 nya höghus på den platsen men de står inte klara förrän om ca två år och då ligger hyrorna på mellan 4-6000. Inte många studenter har råd med såna hyror.
Ha en riktigt fin dag, Peter.

a sa...

Hahaha!!! Det är lite pirrigt att komma till din sida, man vet aldrig vad som poppar upp... snoppar och sjukdomar av alla slag... så idag var det gonorre. Det har inte jag haft som tur är, och synd om dem som har den fått. Det är eländigt med alla dessa könssjukdomar. Måste vara framför allt psykiskt påfrestande. Nu är jag för trött för att följa filmlänken men ska ta och titta på det imorgon kanske.
Ha det gott!!!
Kramiz:)