tisdag 5 maj 2009

"En slags Award" Klart Trädgårdsmusen Tore ska ha sällskap!





Många har ju "Tackat Nej" till Awarder och utmärkelser av olika slag på sina bloggar, men om man som jag nu idag gör, skapar en alldeles egen och unik "Award" då måste man ta emot den, tycker jag. Veronica Tingvall som har den "livsbejakande bloggen" http://ulligagulligasaker.blogspot.com/ får av mig idag en "minigris"!
Som vanligt när det gäller mina Awarder så blir dom i bildform. Varför får nu Veronica Tingvall en award, gå in på hennes fina och trevliga blogg så förstår du själv, jag är man och stickar inte ändå blir jag på bra humör när jag tittar in där och de är huvudsaken. Att hon sedan skriver ärligt och uppriktigt om sitt liv och sina tankar både i inlägg och kommentarer gör inte saken sämre. Grisen du får av mig heter såklart Särimmer, sedan blir det din uppgift att ge honom en "kristen" uppfostran(ler)!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Musen på bilden heter Tore och "skaparen" heter förstås Veronica, nu väntar jag på att Tore ska få en "Lillebror" som så småningom ska flytta hem till Familjen Jernsaxen där jag hade tänkt att han skulle bli maskot för barn med Smärtproblematik http://www.jernsaxen.blogspot.com/
Men man kan inte ens som en liten "Mus" flytta hemifrån för tidigt så om han är mogen att flytta ut ur boet om sisådär en två år så blir det lagom så det är inget bråttom med skapandet!
Minigrisbilderna har jag fått tillskickade mig så jag vet inte var de kommer ifrån usprungligen, vet någon det så går det bra att maila så jag kan lägga till det, bilden på Musen Tore kommer ifrån Veronica Tingvall http://ulligagulligasaker.blogspot.com/ och publiceras med benäget tillstånd sedan tidigare, tack för det! DS

4 kommentarer:

Zäta sa...

Hej på dej du.

Jodå, jag kikar in hos dig ibland.

Gullig gris det där!

Veronica Tingvall sa...

Tusen tack vad fint! Jag blev aldeles tårögd och varm i hjärtat!
Tack, tack, tack.
Kram/Veronica

Anonym sa...

http://susning.nu/Trams

Annika Christensen sa...

Saknar min lilla minigris när jag ser detta. Oj oj Peter vad du skriver och skriver jag har inte tid att läsa allt.
Men jag tittar in och säger hej iallafall. Här är det stessigt värre....
Ha det gott
annika
Kul att se att hon blev glad för den - awarden alltså