fredag 15 maj 2009

Jag, Ego, glöm det!


Jag sa ju att jag skulle starta Galleri Jernsaxen, första utställningen är redan hängd! Det går bra att boka redan nu!
Oumberlige Peter önskar ännu en gång trevlig helg, glöm nu inte boktippsen nedan!
PS: Du vet väl att du är inne på en blogg om Oumberligating och självfallet så håller jag mig uppdaterad, hittar just en artikel som hör hemma här, utdrag ur artikeln nedan och sedan länk till hela reportage!
"Slottet Tre Kronor brann ner 1697. Nu har drottning Hedvig Eleonoras skrivbord hittats i Skåne – ett av blott två kända föremål som överlevt branden."
Ovärderligt skrivbord hittat i Skåne!
Publicerad: 15 maj 2009, 10.53. Senast ändrad: 15 maj 2009, 15.21
Drottning Hedvig Eleonoras skrivbord har hittats av en familj i Skåne. Den unika möbeln sägs vara ovärderlig.
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

7 kommentarer:

strömmas sida sa...

Det var inte illa att ha detta skrivbord och sälja det på auktion. Den som har det får nog en rejäl slant för det *ler*.

Tack för kommentaren hos mig. Mode är inte min melodi och inredning är roligt ibland. Men inget som är överskuggande i min blogg. Mest vardagshändelser och tankar.
Men ibland hettar det till i skallen över något som händer och då brukar det nog landa på bloggen också *ler*. Nån större dabattör är jag nog inte. Kan lite om mycket.

Önskar dig en fin helg.

strömma

strömmas sida sa...

huga hur jag stavade...debattör skulle det ju givetvis stå och inte dabattör :-).

strömma

Frida sa...

Hej Peter!
Önskar dig också en trevlig helg! Ska ta mig en titt på boktipsen efter Berg flyttar in.
Kram Frida

RANA sa...

Hörru du, var visas den där utställningen?

Om du vill kan jag måla ditt porträtt, bara trettio lax, det är billigt!

/R

RANA sa...

"Din man heter ju Niclas och boktipset kommer ifrån Peter! (...)
När Rana läser det här kommer jag bli lynchad, helt klart, taskiga ordvitsar får henne att se rött brukar hon skriva till mig(ler)!"

*asg*

Du, jag ser allt. Jag såg den om eken också.

/R

Design i tid och rum sa...

Hej och tack för kommentaren hos mig.Du skriver alltid så fint vacker och bra,om min blog.
Tack tack..
jag har läst nu igenom allt jag har missat,och älskar inlägg och bild på dina barn..det är sant det du skriver

Din blog är så fantastisk och annorlunda det är klart du ska behålla den som den är.

Design i tid och rum sa...

hej igen ! vilken dumskalle jag är..glömde skriva och önska dig och din fru en bra helg (är ledsen att hon måste lida och ha ont)
När jag läser om hennes smärtor så förstår jag lite henne..för jag har dem också men kanske inte lika mycke.
Tänker på henne..kram Dadda