onsdag 26 oktober 2011

"Alla har vi en motsvarighet i naturen..........!"


Titta noga på bilden, vad är det du ser? Jo tusentals Rockor som samlas årligen utanför Carliforniens kust! Bilden är helt fantastisk, tagen av Florian Schulz, läs mer här!
Fast det mest fantastiska med denna bild är ju Rockkillen Lill Peter som bryter sig ur "massan" och gör ett glädjehopp över vattenytan lite sidan om! Den här Rockan är helt klart "Mig/Jag" om jag var en Rocka alltså. Undrar om vi bloggare som faktiskt inte bloggar under anonymitet är lite just som den hoppande Rockan. Lite sidan av, iakttagande och faktiskt lite roligare än gemene man.........eller annars är vi bara "hoppande fjantar" med lite mer livsglädje än snittet.......eller helt enkelt bara lite allmänt knäppa och tycker det är himla kul att göra en "avstickare i livet" då och då och "hoppa runt" en stund bara för vårat höga nöjes skull, medans vår "omgivning" skriker ställ dig i "ledet" eller kom in i "massan" igen och håll käft!
Som sagt du befinner dig nu på Oumberliga Bloggen här finns inga svar, bara ännu fler frågor!
Vid datorn som vanlig Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Flygfisk på Cyberoceanen!
PS: De som känner mig vet ju hur väl jag vill gör alla min Vänner glada, lyckliga och tillags, idag alla Älskade Fotonördar som då och då läser min blogg vill jag även ge Er en "Mental Orgasm", Naturfotografen Florian Schulz som tog bilden ovan använde denna utrustning då han tog flygfotot ovan.......Nikon D3X + 200-400mm f4 lens; 1/800 sec at f4.5; ISO 800.......kändes det skönt? Va bra! Kram ifrån Oumberlige Peter!

5 kommentarer:

Elle sa...

Om du är en skuttande rocka så är jag väl en...*funderar*...manet?
Jag finns där, men är nästan osynlig. Flyter omkring lite, rör mig med en viss elegans i havet, som är fyllt av rockor (rockar?). Men behandlar man mig inte väl får man sig en rejäl brännskada. Typ.
Nä, inget bra djur. får nog hitta ett annat. Sköldpadda? Kräfta?
(varför har alla ett hårt skal?)
Hursomhelst: Vilken utrustning använde jag för att skriva denna totalt inkompetenta och intetsägande kommentar?
Jo:
En gammal hp, ett dammigt tangenbord och tio fingrar!
Det du!

conny sa...

Bra liknelse med människan, de flesta håller sig till fårskocken och vågar inte tycka något som inte är politiskt korrekt. Då får vi det samhälle vi förtjänar: En grå massa.

Och va bra att wannabe-fotograferna fick lite knastrande torra fakta att tillfredställa sig med. Du tänker då på allt och alla! ;D

Anonym sa...

Jag vill vara en mycket älskad
bortskämd katt!!!!
Göra som jag vill men ändå bli
klappad och serverad grädde på fat.
Mmmmmm!!!!!!!!!!
Hälsning från
Maritha

Västgötskan sa...

Man önskar ju att man är den där skuttande rockan. Frågan är jag är det så ofta som jag vill? :-P

Jag tyckte först det såg ut som delade dadlar (eller är det fikon). He he! Hur ska man tyda den "översättningen"? :-D

BP sa...

Florian Schulz är ju känd och hans bilder är fantastiska.
Jag sticker redan ut tillräckligt som det är så...