söndag 30 oktober 2011

"Intima drömmar med Annie Lööf.......!"



Jag älskar drömmar och jag gör allt för att tyda dem. Ibland är drömmarnas "budskap" uppenbara, men dagens dröm går jag bet på att hitta något sammanhängande budskap i.
Ja, jag skriver dagens dröm och inte nattens dröm, sov inget denna natt, men däremot så drömde jag länge och väl under några sköna eftermiddagstimmar då jag tog en längre siesta!
Drömmen var enkel och klar, men som sagt inte budskapet! Jag satt och väntade på bussen då Centerpartiets nya ledare Annie Lööf gick förbi på gatan, våra blickar möttes och för en stund stannande hon till, gick sedan vidare men vände och kom fram till mig och frågade:
"-Ursäkta mig! Sade hon. Skulle du vilja vara vänlig och klia mig på ryggen, jag brände mig förra veckan och nu kliar det av bara attan! Hon satte sig på bänken brevid mig och tog av sig sin gröna kavaj, sedan drog hon sin vita blus över huvudet och blottade sin flagnande rygg, bh:n som hon bar var inte knäppt utan istället ihopknuten på ryggen. "-Ja, jag vet att jag är mager, har inte kunnat äta ordentligt sista tiden, för mycket arbete!"
Ja det var inte mycket mer som sades och jag började helt sonika dra bort stora torra hudflagor på hennes rygg sedan kliade jag henne ordentligt. Efter ett tag var hon nöjd och tackade för hjälpen. Ja, där satt jag kvar och väntade på bussen medans vinden skingrade Annie Lööfs hudflagor! Länge sedan jag sov middag, måste bro på det, länge sedan jag drömde så tokigt!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Brännblåsa i Cyberhettan!

5 kommentarer:

Anna sa...

Ha ha vilken dröm :)
Ibland drömmer man helt tokigt, undar varför det blir så?
Ha en bra måndag nu!
kram

conny sa...

Uschiamig en sån mardröm!

Västgötskan sa...

Ha ha! Hm.... Det där med bränd hud måste ju ha att göra något med hennes röda hår och ljusa, ljusa hy?

Eller tror du att det finns något mer till kvinnan i fråga om man "skalar bort" några till ytan tuffa lager? ;-)

Ha en skön måndag!
Kram V

Lippe sa...

Ja fråga inte mig!!! Jag är urkass på att tyda drömmar!
Mina egna kan jag väl ibland förstå VARFÖR jag har men några budskap hittar jag sällan.
Kramen

Snäckskalsdalen. sa...

Dream on, så får vi se vad som händer härnäst! Spännande!
Agneta kram