lördag 8 oktober 2011

"Hur kan ett sådant här mästerverk till villa vara osåld så länge......!"



Jag säger det igen, mångmiljonärerna i Sverige har ingen smak och stil för "fem öre"! Gammelkonservativa hela bunten. Att påstå att jag varit med om att byggt detta mästerverk vore att sätta mig på höga hästar. Jag har varit med och rättat till några kosmetiska byggfel bara, men ändå så pass att jag lyckats få in en 5 krona under entredörrens golvlist (Gammalt skrock i byggsvängen som gör att den som bor i huset blir aldrig fattig). Okej då, jag petade även in en liten metallplatta där jag skrev att Oumberlige Peter var med och reste detta hus (på klassiskt vikingamaner), samt lade till min webbadress, Oumberliga Bloggen kommer förbli odödlig!. Huset ligger på Saturnusringen 10 vid Lidingös södra strandlinje här i Stockholm.
Inte så stort bara 336 kvm och prislappen på 24 750 000..........fast jag ska berätta en "hemlis" slantar du upp casch så får du det för 24 jämt, inget knussel!
Men Oumberlige Peter varför köper du inte huset själv då? Hm.....satan jag har ju lovat att vara ärlig på min blogg! Det förhåller sig faktiskt så att Lidingötanterna har ett obändigt behov av att sola näck och väldigt många här just på den Södra Strandlingen ligger och späker sina rynkiga kroppar på bryggorna här vid bergets fot. Så när vi snickrade och lade parketterna på översta våningarna såg vi mer än vi ville se, en av byggkillarna döpte höjden till Venusberget, ett passande namn tycker jag eftersom gatuadressen är Saturnusringen! Jag vet alla gillar inte min humor, så sluta läs här. Innan det gamla huset revs och tomten styckades av så låg det här ett litet gammalt uthus med ett dass! Vad tror nu dasset hette.........självklart... Uranus! Hm....jag vet, min humor håller nästan bottenklass idag, men vad kan ni begära av en manlig Undersköterskesnickare med antik intresse, ni märker ju redan där att något gått alldeles fel!
Ha nu en fin fortsatt helg och glöm inte att jaga varandra nakna (inomhus), temat på helgens rollspel får ni hitta på själva, allt kan ju inte jag stå för, lite "galenskap" måste man skapa själv och inte läsa sig till!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Astronaut i Cyberrymden!
PS: Bilderna kommer ifrån http://www.residence.se/ , det är en pålitlig mäklare. Fast häromdagen såg jag en av killarna där köpa kostym på Dressman, sådant gör mig lite orolig!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Googlar nu på morgonen Saturnusringen, är själv boende på denna adress, nyfiken på vad som händer här i omgivninngarna och döm till min förvåning när jag hittar denna blogg!
Får läsa två gånger för att riktigt förstå vad det är jag läser!
Vet inte om jag ska skratta eller gråta?
Fast nu har jag bestämt mig för att skratta! Tycker du ska köpa huset, det behövs lite folk här med humor och tråkigt nog så badar vi inte mycket nakna här inte. Fast minns jag rätt så var det ett djäkla liv några kvällar när 10:an byggdes! Har en känsla av att du kan vara orsaken till detta!?
Med hjärtliga hälsningar ifrån "Andromeda"!

Västgötskan sa...

Jag må vara konservativ i det avseendet, en jag är inte alls förtjust i hus som ser ut så här på utsidan. Kantiga/raka funkishus. Nej, "riktiga", gamla, fina torp/herrgårdsstil får det gärna vara!

Sen är sådana här hus säkert KANONFINA inuti, men det hjälper inte i mitt fall. ;-)

desperat hemmafru sa...

Hi, hi. Vad kul att "grannarna" redan hittat till din blogg! Fick mig ett gott skratt när jag läste kommentaren från Andromeda. Jag skulle gärna flytta in på den där adressen. Jag har också humor och skulle säkert kunna pigga upp grannskapet lite ;-). Fast, så var det det där med pengarna. Jag tror jag placerat mina lite fel... (som t ex i de där stövlarna som egentligen var alldeles för dyra). Hej hopp!

Anonym sa...

Oj om jag hade 24 miljoner då skulle jag aldrig i livet köpa det
iskalla huset det ser ut som en
steril vårdcentral byggd av is!!!
Håller helt med Västgötskan.
Hälsning från Maritha
(från Västergötland)

Tankar vid midnatt sa...

Det finns ett Venusberg på Åland http://fruvenus.blogspot.com
fast hon kommer kanke på besök till dig oxå...

BP sa...

ASG både åt ditt inlägg och Andromedas kommentar. Googles små robotar gör verkligen ett toppen jobb här;-)
Å visst blir jag mörkrädd när någon (=vem som helst) går och köper kläder på Dressman;-)

PS: Kåken är fin tycker jag. Jag menar man bor ju inte på utsidan eller hur. Att bada näck är helt ok vid "reserverade" men inte vid "offentliga" platser. DS

Mångmamma sa...

Ack, ja.
När jag ser vilka schabrak som uppförs, är jag än en gång glad att jag lämnade "ön" för många år sedan!
Dessutom är vårt nuvarande hus mycket finare och med betydligt längre strandlinje, samt egen sjö.
Fast du var snäll som petade in en femma under tröskeln!
Ha en fantastiskt fin helg!

Photo by Maria sa...

Klart han fick köpa kostym på Dressmann när de inte säljer husen de har ;)
Parkettgolvet kan jag tänka är lite dåligt inlagt med av någon okoncentrerad golvläggare ;)

Ett mycket fult hus i mitt tycke så jag är inte förvånad av att ingen mångmiljonär nappat..

ha en fin söndag..

Kram Mia

desperat hemmafru sa...

Hej igen Peter! Kolla in på min blogg och se hur inspirerande du kan vara! :-)
http://svenskiwaterloo.blogspot.com/2011/10/oumberliga-peters-skoldpaddor.html

Fru Gårman sa...

Jamen precis! Venusberget finns på åland hos Fru Venus. Det är dessutom jag i alldeles egen hög person som döpt hennes berg till Venusberget. Så det så!! :D
(Jag ska nog svallra för Fru venus att du snott hennes berg..... )
;)

Fru Venus sa...

Ha ha ha, jag vet varför huset inte är sålt, även om det är fint på insidan - VEN vill tvätta alla dessa fönster?? Och på det riktiga venusberget på Åland, där får man sola och bada näck ;-)

Jane sa...

Haha!!!
Du är ju bara för härlig!
Kramar / Jane

Anonym sa...

Tomten som huset byggdes på tillhörde ursprungligen det vita huset till vänster som byggdes i början av sextiotalet av min farfar. Han köpte de två sjötomterna med ett gammalt trähus på på femtiotalet för 15.000 kr!. Då var området ett sommarstugeområde från tjugotalet med sommarvattenledningar i dikena!. Det gamla trähuset revs sedan och det vita huset intill byggdes upp av min farfar tillsammans med en känd arkitekt som hette Carl-Axel Acking. I det vita huset har bott ägaren av Skandiamäklarna och sedan Jörgen Elofsson, just det, skivproducenten han med över 100 miljoner sålda skivor! Båda husen har en fantastisk och svårslagen utsikt med bland annat Finlandsbåtar som går förbi alldeles utanför i farleden Halvkakssundet och lyser upp på natten samtidigt som man känner mullret från motorerna i huset.