torsdag 20 oktober 2011

"Containerfynd........!"


Alla skäms men inte jag! Hur djävla spännande är det inte att rota runt i en container? Att beträda jungfrulig mark, ingen sakletare som varit före dig, bara du och en nyfylld byggcontainer! Jag har gjort helt otroliga fynd, men det är ingen idé att berätta om allt, då kanske jag får konkurens och det vore ju synd om alla bloggare lämnade sina datorer och började klättra i containrar. Igår hände det igen, två riktigt feta och välfyllda fotoalbum med Stockholms dokumentation ifrån 1914 till 1931 bara låg där väntade på mig, dammiga med nött läder! Med darrande händer öppnade jag dem, bilder på Gustav V, Kungsgatan men framför allt, bilder ifrån 1931 då Musse Pigg slog igenom i Sverige! Butikerna hade Musse Pigg veckor, klicka på bilden för förstoring! Tråkigt nog kan jag inte behålla dessa album, jag har en Fru och Dotter med mycket, mycket dyra och exklusiva kläd, väsk och sko vanor! Bilderna ligger redan på en Amerikansk auktionssamlar sajt, dollarn klättrar, julen är räddad! Av en djävla tecknad mus? Världen är helt galen, men det var inte jag som började!
Vid datorn som vanlig Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Sakletare i Cybercontainern!
PS: Min Dotter vad med av en slump när jag gjorde dessa fynd! "-Pappa inte nu igen, sa hon!"
Fast hon börjar bli klok hon så hon vet vad Farsan håller på med, så hennes deal var snabb!
"-Hälften av det du hittar är värdemässigt mitt, sa hon! Du hade aldrig hittat den här containern om vi inte bestämt träff här i stan!" Min Älskade Dotter läser mig som en bok, hon såg mitt ansiktsuttryck när jag såg Musse Pigg bilderna! "-Pappa, kan jag få ett litet förskott, ett par vinterstövlar kanske?" Sin Mor upp i dagen! Så vad gör lite skärsår, spikar igenom skorna, damm och skräp, jag kommer fortsätta att klättra i containrar för drömmen om det opimala containerfyndet finns fortfarande där, Musse Pigg bilderna igår var ett fynd, men jag vet att det finns större skatter någonstans därute i container Sverige! Under tiden har jag råd att hålla mig med Mina Vackra Kvinnor!

3 kommentarer:

BP sa...

Förstår dig och din glädje efter detta fynd! Container rats är ok med tanke på vad folk slänger. Det kallas för återvinning i rätt anda!

Anna sa...

Spännande fynd du har gjort!! Min man är också sakletare och han gör inga bra fynd :)
HA en bra kväll!

Singelmamman sa...

Otroligt vad folk slänger fina saker. Hoppas att du får bra betalt för fotona!