måndag 10 oktober 2011

"Äntligen Måndag........!"


Äntligen Måndag igen då? Åter till "ekorrhjulet" eller "fast i fällan", vilket uttryck man använder spelar egentligen ingen större roll! De flesta av oss sitter obönhörligen fast i någon typ av "livsmönster" vi inte är nöjda med. Personligen är jag inte nöjd och just nu jobbar jag stenhårt för att nå en förändring, hoppas jag kommer kunna visa det någon gång i framtiden här på bloggen! I vilket fall som helst så tror jag det är viktigt att man hela tiden försöker förändra det man inte är nöjd med, kanske man inte alltid lyckas, men i min "värld" så gillar jag människor som berättar om och försöker förändra det man inte är nöjd, i både stort och smått, då inte bara i ord utan även i handling! Dessutom lever jag efter den livsdevisen "att nöjda människor har aldrig gjort att samhället gått framåt"! Hoppas Ni har bra ljud till Era datorer, nu blundar vi en stund tillsammans och lyssnar på riktig poesi, inte Tranströmer direkt, men skön vardagspoesi i musikform klicka här!
Ha en fin Måndag och en skön start på veckan!
Kram ifrån Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Livlina i Cybermörkret!

1 kommentar:

BP sa...

Bortsett från musiken var det ett mycket bra inlägg och bilden som illustration var kanooon:-)