torsdag 12 februari 2009

Angående bilden i förra inlägget!


Min dotter som är 15 år har som så många andra unga tjejer, ja, även killar drömmar att få jobba som modell. "Lilla Dottern" som hon heter i bloggsammanhang fick ett sådant erbjudande nyligen, men "hårda" och "grymma" föräldrar som vi är så satte vi stopp för det. Nu har det svängt över till att själv stå bakom kameran och det tycker jag känns bra. Varför inte en kombination, både bakom kameran och framför som här på bilden, där hon fotat sig själv med sin kameramobil. Fin bild tycker jag, självklart har jag "Lilla Dotterns" tillstånd att publicera bilden. De föräldrar som lånade ut sina döttrar till fotoprojektet nedan måste känna sig stolta och har du som läser det här något spännande projekt på gång så går det bra att kontakta mig.
Vid datorn Peter "Pappaterminator" Olofsson!

3 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Peter!

Tack för dina rader hos mig. Man känner sig ju helt utanför när man inte har datorn i ordning. Missar en massa underbara inlägg. Och du är ju så otroligt flitig framför skärmen så
där har jag mycket att ta igen. Nu har jag ju dessutom lagt till dig i Blogger.
Ojj vilken skönhet till dotter ni har. Förstår att de vill fota henne. Men som du säger gäller det nog att se upp och verkligen kolla vad som är seriöst och inte. Det kan nog vara en ganska ruffig värld
som modell.
Nu har jag som du ser äntligen fått dator och telefon tillbaka...SKÖNT!
Så idag blir det inte många knop gjort här hemma, nu är det "bloggarnas dag" idag :)

Ha det gott och hälsa frun

Kramar Viveka

Anonym sa...

Otroligt att hon fotat sig själv med en mobilkamera och fått ett sådant resultat. Skulle aldrig gissat detta. Vanligtvis har man efterarbetat fotot för att få den här effekten. Jag säger grattis till en mycket bra bild. Ronny

Bloggullet sa...

Det var en vacker dotter ni har och det blev en fin bild. Jag trodde att det var från något riktigt modereportage.
Nu har jag hämtat hem awarden, tusen tack.
Kramar