lördag 28 februari 2009

Usch vad jag blev dyster av att visa en bild på Maud Olofsson.......



så jag lägger ut en bild på "Lilla Frun" istället. Hon är fin hon på alla sett som delar med sig av mig till alla "trevliga bloggkvinnor" eller annars är det väl bara kvinnlig list? Så hon får en liten lugn stund, kanske! Vad vet jag egentligen! Vilket fall som helst så vill jag skicka en form av
"Award" till henne, jag har skickat iväg några till vilt främmande kvinnor tidigare så nu är det väl dags att hon också får en, jag är en hård domare så hon får den inte förrän nu och den är de dikerad till hennes blogg http://www.pockethexorna.blogspot.com/ Motiveringen lyder: Priset går till Pockehexorna för det fantastiska innehållet, de fina recentionerna och den fina layouten. Att innehavarinnan dessutom har en fin "heck" (allt stavs med e istället för ä i den Olofssonska Bloggosfären) är inte heller att föringa! (Om Maud Olofsson kan vara med om att driva igenom så att vi kommer gräva ner kärnavfall i 10 000 år så är det kanske inte så stor skada skedd om jag är lite "sexistisk", dessutom mot min egen Fru!
Om det efter detta inlägg finns några läsare kvar så önskar jag Er en trevlig kväll och eventuellt säger jag också godnatt och sovgott i fallatt du är lite trött av schlageryran, vid datorn Peter Olofsson!
PS: Om man vill se lika glad och pigg ut som min Fru så blir man medlem i Smärtföreningen Jernsaxen, där jag är Ordförande. Där får man hjälp att hålla "livsgnistan" igång trots svår
fysisk smärtproblematik. (Lilla Frun har hållit på att dö två gånger under sina 15 år som smärtpatient, bott på servicehus och förnedrats av stora delar av den Svenska sjukvården, Föräkringskassan och andra instanser som vi skattebetalare finansierar)
Gå in på http://www.jernsaxen.blogspot.com/ och läs mer och ge gärna förslag på länkar som passar att sprida information ifrån!
Nedan längst ner på sidan en liten låt som följer med "Awarden" till dig "Lilla Frun" från din Oumberlige Man Peter! Klicka och lyssna!

11 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Hahahaha!!

Maud Olofson, så j*vla trist att hon dessutom är kvinna.... Vi behöver ju fler kvinnor i politiken. Kvinnor som kan vara förebilder för andra kvinnor och tjejer. Kvinnor som kan inspirera och gå i bräschen!
Vad har vi då?
Maud...... och så Mona..... Jättebra förebilder....... Jippie...


Nä, nu släpper vi Maud annars är resten helgen förstörd....

har suttit hela kvällen och bundit om min kristallkrona jag hämtade på auktionscompaniet efter det att mannen delvis tagit bort och sen dragit om all el.
Ja, först tvättade jag den rejält för skitigare krona har jag ju aldrig sett på maken... Och jag har sett en hel del skitiga kronor!
Så nu sprider sig ju friden i huset igen trots ditt störande men välskrivna inlägg om favvoMaud!

Sen vill jag ju flika in att jag ju faktiskt skrivit hela TVÅ inlägg tidigare med lite mer substans ;-)

Länkar om du inte tror mig!

http://lillaflisans.blogspot.com/2008/11/lxor.html

http://lillaflisans.blogspot.com/2008/11/sharaf-hjltar.html

Kram

Flisan

Bloggullet sa...

Givetvis ska din fru ha en award, hon är ju värd en sån tusen gånger om. Och du också som stöttar henne och har så bra åsikter. Förnedras av stat och kommun är trist, och alla som slåss med dessa borde få tapperhetsmedalj. Man skulle starta en stiftelse som delade ut medaljer för lång och trogen tjänst till alla som kämpar mot FK, AF, stat, kommun och landsting. Detta ska jag klura mer på, kom just på det. Tack för inspirationen.
Kramar

LillaFlisan sa...

Lilla Frun är ju söt som en sockertopp och vacker som en dag! Hon förtjänar såklart alla awarder som finns..... Tänk vad hon gått/går igenom!

Jag bugar av vördnad både till henne men också till dig som stöttar och orkar kämpa för henne och för andra i samma situation...

vad passar då inte bättre än Håkans raspigt vackra stämma fylld av erfarenheter som inte heller har varit så lätta att gå igenom!

kram från en som just fått upp kronan i matrummet så nu är friden total och mannen, min tålmodiga kan äntligen få slappna av!

Flisan

Anonym sa...

AWARD skall hon den kvinnan!
Hon imponerar med råge.

Ronny

oumberligating sa...

God Natt igen då Ronnie! Nu släcker Oumberlige Peter, ner för kvällen/natten!
Ha det bra och dröm sköna drömmar mvh från Peter!

Annika Christensen sa...

Ja det tyckte jag att hon var värd!
Vilken kämpe!
Vet lite vad det vill säga att kämpa när man är sjuk.
Fast mitt löste sig ganska bra redan efter i år så då får man väl vara nöjd.
Missade slagern för jag var på 50års fest så jag är lite trött idag.
Fast jag har ju fördelen att jag behöver inte dricka något för jag blir ju berusad på vatten.
Ha det gott och hälsa frugan.
Annika

Willewira sa...

Hejsan!

Kul att du tittade in till mig och även lämnar en kommentar efter dig - det uppskattar jag...MYCKET! :)

Ja, du.... politiker...
Jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag är glad att jag inte är politiker. Tyvärr är det ju ofta så att när det väl kommer till kritan (man kan ju vara hur mycket idealist som helst innan) så när man väl sitter där så är det ändlösa kompromisser som man utåt måste visa att man ställer upp på. För hur vore det med en regering som tycker olika. Det går ju inte!! (ironi)
Jag skulle inte klara av att vara så falsk mot mig själv!

Men visst är det så att de många gånger verkar mer än lovligt dumma politikerna, och det kvittar vilket parti (för inte var det bättre med sossarna och de andra) som regerar... de minsta och svagaste i samhället tycks alltid får lida mest ändå.
Så inte vill jag bli politiker - det är fördummande... ;)

Jag lever också med ena foten i försäkringskassans gyttja... inte kul!! Ska titta närmare på din andra blogg senare...

Vet du... även om man tänkt skriva om ting, så måste man ju visa att man tänker också... så det här helt ok att du heter oumbärliga ting... :)

Du, det var kul att stifta din bekantskap, så om du tillåter kommer jag med glädje tillbaka... :)

Hur som helst länkar jag...

Ha en skön söndag tillsammans med din underbara familj!

Kram
Willewira

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja jag blev oxå gladare av att se din vackra fru istället för den där skatan nedanför !Men jag förstod inte Nordman först , men tom han känns som en befrielse mot Maudan ! Vi har haft stora diskussioner här hemma om kärnkraft tonårssönerna och jag i veckan , tyvärr har jag drillat dom för mycket i argumentaion så man har snart ingen chans längre.
Din fru är ju verkligen vara värd awarden och mycket mycket mer !
Ha det gott !
Lotta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Nej vad skrev jag , skator är ju trevliga och ordningsamma fåglar . Häxa menade jag .
Lotta

RANA sa...

Så fin och söt hon är, din fru! Det var verkligen på tiden att hon fick en award.

Och med fin "heck" och allt, även om vi inte fick se den just nu. Det är säkert sexisiskt av dig att säga det, men ändå inte. :-) Rumpkomplimanger har jag personligen alltid blivit extra glad för. Låt mig genast tillägga att jag aldrig har fått några sådana från män som gillar platta pojkstjärtar. Varför pratar jag om häckar??? Let's move on!

Mauds tårar och de uppgivna orsakerna till dessa gör MIG gråtfärdig. Lite hyckleri piggar alltid upp, liksom??

Slutligen: oss emellan kan jag säga att jag uppskattar bilden på Nordman hundra gånger mer än fjantiga brandmän med strypta pälsdjur och mentalt bajsnödiga svarta hunkar. Så tack för det.

:-D

/R

Design i tid och rum sa...

Hej Peter !
...sitter vi datorn och är riktig rörd,av din inlägg. Så vackert tanke och skrivet. Jag tycker du gör rätt.
Och hon är en snygg tjej.

Just nu har jag tagit smärtstillande,för jag har verk i hela kroppen,men din fru måste ha det hundra gånger värre.
Jag skickar en hälsning och kram till henne. Och du är en fantastisk man till henne
Ha det så bra Dadda !