tisdag 10 februari 2009

Krig, bränder, svält, politk, kärnkraft, uttorkade sjöar och tjocka barn!




Kära bloggvänner! (Vet nu att jag har några sådana nu) ska ni verkligen läsa och se på min blogg mer, är den verkligen nyttig för dig, leder den inte in i synd och fördärv? Undrar faktiskt själv det ibland, som tur är så tycker jag om beteéndevetenskap och tur är väl det hur skulle man annars kunna förklara att dagen inlägg visar en mobiltelefon för 17 000:- kronor. Har nu haft förmånen att läsa tidningen och äta frukost i över en timme. Lätt räknat så har den lässtunden genererat till minst 10 olika inlägg som jag skulle kunna göra, hjärnan blir "överhettad" innan dagen ens börjat ordentligt, cortisolnivån i blodet ökar och jag blir förbannad och ledsen över alla orättvisor -ja, man kan inte bära alla världens orättvisor på sina axlar Peter har otaliga människor under mitt 44-åriga liv sagt till mig. Det stämmer så här med facit ihand, för några år sedan när jag hetsade upp mig som värst så var jag tvungen att söka upp en form av kurator (gjorde det helt frivilligt), hon både såg ut som och var godheten personifierad, vet ni vad jag fick för härligt slutsvar och annalys för att kunna gåvidare i livet? Jo, Peter det är verkligen inget fel på dig psykologisk, mitt råd blir "-Ta´t lugnt! Jag lovar att jag försöker och har försökt!
Nästa vecka skruvar jag upp tempot mot hjärtinfarkten, då börjar jag partipolitisk arbete, ska verkligen göra allt för att hålla den här bloggen och min andra blogg www.jernsaxen.blogspot.com så politiskt fri som möjligt, men ni som läser den här ser säkert vilket håll det lutar åt!
Allt som man någonsin skrivit och tyckt och tänkt på nätet finns ju kvar inom en ganska överskådlig framtid så det blir spännande när jag blir "minister"(ler) och Expressen och Aftonbladet "googlar" mig, vilka rubriker! -"Känd minister går runt med "Björn akut attack väska" (se inlägget med den gula väskan med pistolen)!
Världen är galen och jag är en del av den så nu önskar jag mig en Motorola Aura för 17 000:- lagom till min födelsedag, för det tycker ni väl jag är värd, vänner?
Vid datorn denna arla morgonstund som vanligt Er Ciceron till Galenskapen och de Oumberliga tingen Peter Olofsson! Ha en fin dag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hi,hi
Det vore ju en rubrik det...men så länge inte ordet böått skåp finns med i ditt politikersammanhang- så är väl allt frid och fröjd :-)

Att ta det lugnt...jo jag vet...men HUR gör man?
Har alltför lätt att "gå igång" och energi som bara den. engegerad och intresserad...sliter lite ont av att gå hemma och "bara" småjobba...som en jakthund som får jobba för lite- de kan bli knäppa...

längtar efter min älskade, läsning, sommarstugan, öppen eld...
och att jobba...

Ha en skön dag!

Anneli sa...

Hehe - Hmmm - Det ser fram emot...
Får alltid höra att jag är så lugn och sansad av alla, utom min familj som då känner mig som bäst...
Har alltid många idéer i luften samtidigt som ibland kan ramla ihop till en salig röra...
Tycker om att läsa hos dig, så jag länka om ok...
Ha det bra och stressa inte...
//Annelie

Bloggullet sa...

Jag har en utmaning till dig om du har lust.
Kramar

Anonym sa...

Jaha då var den här Oumberligemannen pågång igen me sina vansinnesprylar, kunde du inte hitta någon dyrare telefon än den där röda skiten!
Åke i Karlskoga