fredag 20 februari 2009

Man ska inte prata så mycket innan man ska sova......

Undrar om det finns någon som har en specialblogg om enbart drömmar och hur man sedan tolkar dem? Jag kan i princip styra temat på mina drömmar, ganska meningslös talang eftersom det bara är "temat" som går att styra upp, inte vad som utspelar sig!
Det sista jag och min äldsta son pratade om igår kväll var hur och när vi ska cykla Vätternrundan, skulle ha gjort det i år men både han och jag ligger efter med de träningstimmar som vi vet att vi behöver för att det ska bli en behaglig tur.
Mycket riktig temat på nattens dröm blev alltså cykling. En mardröm för en del kanske, för det blev inte cykling i vilken form som helst, utan det blev en cykelsemester. Det blev en stökig dröm på många sett men ändå fin, "Lilla Frun" var frisk och cyklade på utav h-e, så jag kom på efterkälken. När vi cyklat från Stockholm till Norrköping kom vi på att vi glömt tältet, familjen cyklade vidare och tog in på Campingen utanför Kolmården. Fina sommarminnen därifrån sedan barnen var små! Jag själv hojjade tillbaka till Storastaden men då var det motvind och uppförsbacke. En dag senare var jag tillbaka till familjen och vi cyklade förstås vidare, vi fyra i familjen skrek självklart på "Lilla Frun" att cykla långsammare! (inte undra på att hon trampade på som attan, hon har ju inte cyklat på 16 år) Sedan dyker det upp ett psykologisk problem, en efter en dyker mina arbetskamrater från 17 år tillbaka upp en efter en gående med ett av sina barn i handen, måste självklart stanna och prata med alla, så det här tar sin lilla tid. Det fina var att det var bara de personer som jag verkligen gillat som dök upp, efter ett tag började "småmysigheten" bli lite jobbig så jag vaknade till och gick upp. Ja, nu kan man verkligen fråga sig hur intressant ett sådant här inlägg är för i princip okända människor att läsa, så det får väl egentligen sorteras in under "fliken" "Smärre Dagboksanteckningar i Bloggform öppen för allmänheten"! Dröm sött, vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: För att det nu ska finnas någon som helst mening med det här inlägget ska jag nu hitta någon fin bild från Vätternrundan och en länk. Titta nedan så får du se vad det blev!
http://www.cyklavaettern.com/ Bild från: www.sweden.se
OBS VARNING KLICKA INTE PÅ DEN HÄR LÄNKEN OM DU ÄR KÄNSLIG!