onsdag 4 februari 2009

Senaste "loppisfyndet"!



Visst är inte fyndens tid förbi på vanliga klassiska "loppisar", kom förra veckan över en hel komplett brevsamling för 100:- kronor. Frågade säljaren om han visste var breven kom ifrån, ja, det var troligen från någon gammal släkting! "-Det går inte spara på all gammal skit" som han sa. Jag tackar för det men om jag hade en brevsamling från mina släktingar från 1860-talet så var nog det en av de sista saker jag skulle sälja. De här var extra intressanta eftersom breven i kuverten var kvar, vanligt att de slängs. Frimärkena har inget större värde i sig, intresset för att enbart samla frimärken är i princip en utdöende "konstform" men just sk helbrev som dessa finns det många samlare av, jag t ex, där brevet är ett eget litet konstverk med sin historia.
Ha en bra dag mvh från Peter Olofsson!

2 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Jag brukar inte ens slänga brev av senare datum... jo, de som kommer från myndigheterna då! ;)

Anonym sa...

ja, det är för underbart med gamla dokument! Läste en bok nyss som heter "Hon älskade! Barnbarnet till kvinnan i boken har skrivit om hennes liv under kringstiden- eller ja- hela livet egentligen. Läsvärd.

Jodå, nu sover hon sött i min famn medan jag bloggar ex :-)
Ska passa på att äta lunch också. Jobbar 20% och med alla barn..så detdär med vila är lte ovanligt...

ha det gott