måndag 9 februari 2009

Tredje Awarden jag delar ut går till...........




http://www.fafanganshem.blogspot.com/ Motiveringen lyder: För den fint komponerade bloggen, bild och formkänsla och självfallet för att den går i "Barockens" tecken. Inga blommor delas ut denna gång istället så får du denna sekretär i Louis XV stil tillverkad av en Fransk möbelsnickarmästare vid namn Bernad van Risenburg verksam i Paris under 1750-talet. Sekretären överlevde Franska Revoltionen men dess ägare Louis Balthazar Dangé blev av med huvudet. Intressant att de inte eldade upp möblerna som verkligen stod för förtryck och kapitalism men även "flaggbrännare" har ibland god smak och tur var/är det annars hade det inte funnits så mycket möbler kvar till eftervärlden.

Gillade du sekretären så gå in på http://www.whatantiquefurniture.com/ och se mer från denna underbara epok, bilden kommer därifrån.

Passande musik måste självklart levereras till denna fantastiska möbel, innehavaren av Fåfänganshem avslöjar inte riktigt sin musik smak i bloggen, det finns ett vackert "ljudspår" men vad är inte mer passande än Frankrikes Nationalsång i den långa verisionen. Klicka på länken:
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

3 kommentarer:

FåFängans Hem sa...

Goddagens!

Åhå nämen vilken FIN award speciellsydd åt mig haha!

Den är ju jättefin, vad roligt, den tar jag självklart med mig :)

Kul med en historia bakom sekretären också OCH en låt fick jag även.

Vilken kalasmåndag!

Tack så mycket :)

Ha en fin fin vecka o hälsa familjen.

// Anna

Annie - Annalunda sa...

Tittade bara förbi... :) Fastnade såklart och började läsa! Skrattade gott när jag läste det du skrev om manliga bloggare...häromdagen så herr Annalunda att han kanske ska börja blogga...och då kan jag ju räkna ut vad det kommer att handla om... Ta väl hand om er! Kram Annie

FåFängans Hem sa...

hej igen såg att du undrade hur man fixar tre kolumner ?

Har du inte läst alla flisans inlägg på sistone? ;)

Hon skrev nämligen hur man gjorde, elr länkade oss vidare. Hon skrev det inlägget i slutet av jan, början av feb iår. Gå in o leta hos henne :)

Lycka till! // anna