fredag 6 februari 2009

Vad har vi för liten "snygging" här då? Jo, Jarvis Cocker!


Och vem f-n är då Jarvis Cocker, jo, han är det absolut Oumbärlige sångaren i brittiska popgruppen Pulp som hade sin storhets epok på 1990-talet. Låten Common People är väl den mest kända. Oumbärligt är också scenkonst klicka på youtubelänken nedan och se hur Jarvis har publiken i sin hand i över 9 "svettiga" minuter och det är bara en bråkdel av Pulps ibland 3 timmar långa maratonkonserter. Om jag får upp ögonen på en enda som inte tidigare gillat denna grupp eller hört dem/sett dem så är min helg räddad. Det här är musik, rytm, fest och konsertglädje när den är som bäst, låt fredagskvällen starta med den här videon, live från 1995.
Trevlig kväll önskar Peter Olofsson!
PS: Bilden kommer ifrån den här länken: http://this.is/drgunni/17_Jarvis_Cocker_web_single.jpg
Vill du se videon klicka på länken nedan, över 9 minuter lång!
http://www.youtube.com/watch?v=qSHHrEHesS0&feature=related

3 kommentarer:

FåFängans Hem sa...

Hejsan hoppsan! Tack för din långa kommentar :)

klart du får länka till mig även om du är en "mansperson" ;)

inga probs!

jasså har du ett par shabby skor strl 47 ??? hahha lyx!

jag är dåligt på pocket, men hälsa lilla frun att hon skall läsa "pojken som kallas Det" och flera av dessa utav samma författare jag nu glömt namnet på. Säkert har hon redan läst dessa böcker för de va mkt poppis.

Trevlig helg!! // Anna panna

FåFängans Hem sa...

Och grattis förresten till awarden!!

Anonym sa...

Hej, roligt att höra ifrån dig och Lilla frun! Ja, det har varit mycket nu men nu är det helg, då ska jag uppdatera mig lite..
Ha det bra och ta hand om er!
Hälsningar
Susanne