onsdag 18 februari 2009

Jag vill dela ut ännu ett Fotopris och denna gång går det till Annika Christensen på bloggen Naturligating!


Har "köpt in" lite olika kameror för att dela ut som olika "Awards" denna gång går priset till Annika Christensen på bloggen http://www.naturligating.blogspot.com/ att hon inte vill ha en "Guldkamera" är jag helt övertygad om, så därför delar idag Oumberligatingbloggen ut kameran Leica M8.2 Safari, motiveringen lyder: "En fantastisk fotoskatt, jordnära och naturliga bilder som får blodet att rinna snabbare och framkallar lusten att tugga på pinnar och äta blommor, Annika är dessutom en sann bloggvän med alltid glada och varma kommentarer"!
Precis som i Camillas fall så får du endast bilden på kameran och orsaken är den samma, att jag föddes vacker och inte rik!
Allt om denna Oumberliga kamera går att läsa nedan och via länken http://www.bornrich.org/ :

"The time to call off the etched memories of the bejeweled Pentax K-m digital SLR camera has come as the renowned manufacturer of cameras, lenses and photo equipment, Leica, has announced the production of the Leica M8.2 Safari edition for collectors and fans of the brand. Just 500 pieces will be launched worldwide. The camera comes bundled with a 28mm F2.8 Summicron lens, a matching canvas and leather camera bag for its safe and easy transportation and a stylish strap in calfskin with the Leica logo imprinted on it. The Safari edition that Leica probably launches to fuel the sale uses the 10.3 million pixel M8.2 camera, which is an updated version of the old M8. The very compact size and agonized aluminum parts exclusively used in the Safari edition responsible for its ultra-light weight is a precise thanks to the state-of-the-art technology and the extraordinary performance offered by Leica. Priced at about $10,000, the Leica M8.2 Safari edition bundled with an exclusive Billingham camera bag will be released by the end of February this year. "
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Oj oj blir nästan lite generad.
Det var ju ett annorlunda sätt att visa uppskattning må jag säga.
Inte är tvungen att dessutom dela den vidare vilket är oerhört svårt tycker jag.Det finns så många duktiga bloggare så jag skulle inte kunna välja ut en.
Tror att du är lyckligare av att vara vacker än rik.
Skall se hur jag för över den det tar någon dag för jag är ute hela dagen idag och imorgon.
Ha en bra dag
Annika

RANA sa...

Grattis Annika! :-D Jag ska glutta in till henne sen.

*

Tack för dina två meter långa kommentarer. :-)

Japp, man får inte vara alltför naiv vad gäller nätet och presumtiva arbetsgivare etc. Det är därför jag heter Rana på bloggen. IRL heter jag nåt helt annat. Tack för omtanken.

Och jag skulle inte visa bilder på kidsen nakna. Synd att man ska behöva tänka så, för jag har några jätteroliga och fina som jag skulle visa mina bloggvänner. Men när det nu finns sjuka människor så känns det bara oehagligt att ens tänka tanken. Du.. Jag är också emot dödsstraff, men skulle nån vilka skada mina ungar skulle jag lätt slå ihjäl vederbörande. Lätt! Men jag säger som du; nu ska jag inte elda upp mig.

Du skrivet så vackert om din kvinna. Det är fint att läsa.

Kram, Rana