onsdag 18 februari 2009

Ett Oumberligt ting!

En bra dammsugare är väl ett ganska trist men helt klart Oumberligt ting för de flesta. Familjen Olofsson har lite allergier så vad vore inte bättre en en dammsugare som renar utblåsluften nästan helt. En Electrolux Oxy 3 System ZO6344 inhandlades för 2990:- kronor på Elgiganten.
Hela "djävla" damsugaren är ergonomiskt fel, kände det redan i butiken, men vissa saker vänjer man sig vid tänkte jag men ännu ett halvår efteråt så är jag inte nöjd kund. Dammsuger gör den och luften är helt klart ren inga nysningar. I sin vilja att göra någon slags moderns design har Electrolux produktavdelning misslyckats totalt och vissa argument håller inte, låter fint på papperet men fungerar verkligen inte i verkligheten. Som exempelvis att man styr allt från handkontrollen i skaften, bra om man har svårt att röra sig. Att damsuga med denna tingest krävs att man är som jag en fultränad hane, fullt frisk och 100 kilo fast muskelmassa(ler) att den är otymplig och osmidig till det yttersta är en mild sanning. Vän av ordning kanske nu tänker att han kanske inte gillar att dammsuga, faktiskt har gillat att dammsuga sedan jag var liten, därför var jag också glad när jag köpte denna "vackra maskin" med sina blinkande växelvis lysdioder. Skaftet är också höjden av plastigt rappel, som "knirkar och knakar", har varit i kontakt med Electrolux produktavdelning och de berättar att de har modifierat denna modell tre gånger. Produktchefen en kvinna tycker inte om mig längre och svarar inte längre på mail och hon vill inte prata mer om den men det vill jag! Sladden har de kortat med någon meter sedan tidigare modeller också! Namnet förpliktar jag heter ju också Olofsson så helst skulle jag vilja slänga denna dammsugare i soptunnan (återvinningen såklart) precis som en annan känd Olofsson, men att köpa en ny kostar pengar och jag har ju sagt det förut att jag föddes vacker och inte rik! Vid datorn Peter Olofsson,.
PS: Vet ni mer vad Electrolux produktavdelning "busade" till det när de skapade denna modell, de gjorde så att inga äldre tillbehör passar! Nedan bra länkar vid dammsugarjakt:
www.prisjakt.nu
www.electrolux.se

Inga kommentarer: