torsdag 26 februari 2009

Hej Grabbar, ja just du som "loggar in" på din flickväns bloggkonto när hon somnat!


Ja, just du, han du bli orolig, ingen fara jag har "tystnadsplikt" du vet den där koden som råder mellan oss "riktiga män"! Försök inte gömma dig nu, vi lever 2009. FRA ser dig och leverantörena av all data trafik ser dig, framför allt så vet Ericsson IPX System vad som händer, laddas ner och visas och framförallt så ser Oumberligating dig!

Så det här inlägget och det nedan om Kistamässan är riktat till de tiotal "nyfikna grabbar/män" som ungefär 2 timmar efter era partners varit inne och "bloggat" med mig, går in och kontrollerar vad som skrivits. Ni behöver inte vara oroliga, det sker inget skumt här på bloggen och inte heller på den "mailtrafik" som jag dessutom har med flera av Era fantastiska kvinnor!

(Den kommer ni inte åt eftersom flera tjejer är kloka nog och ha andra koder och adresser eller bara väljer att ha "det lite mysigt"helt privat på nätet under arbetstid.

Jag kan avslöja att inte en enda har skrivit illa om sina män tvärtom skriver nästan alla hur fantastiska ni är, men att det ibland skulle finnas lite mer intresse för inredning, design och i vissa fall historia. Brandmännen på förrförra inslägget väckte känslor vill jag lova, inte så många kommentarer men desto fler mail (28 stycken om böckerna, plus lite annat, samt en man som tyckte jag kunde lägga ner min "kärringblogg"! Precis som Åke i Karlskoga som brukar skriva och "hota" mig ibland så får du en stor Kram också, tror det är det som saknas)

Ja, nog om detaljer, IP-nummer är fantastiska på alla sett, men nu ska vi vända det här till något riktigt fint och trevligt.

Alltså du man eller även kvinna nu som har en partner som älskar Antikt, Kuriosa och Design ta med henne/honom till Huvudstaden i helgen gå på Kistamässan (se nedan) boka ett litet mysigt Hotellrum, finns ganska mycket ledigt just nu i alla prisklasser, boka en fin restaurang och gör sedan ett besök på Nationalmusuem där en otrolig utställning pågår just nu!

När du sedan gjort det "starta" upp en blogg, men den ska inte vara någon "uppoffring" utan där är du dig själv och berättar om dig själv och dina intressen.

Kan berätta att det också råder lite "spa feber" här på nätet just nu, men det är inget för riktiga män(ler). Inpackningar och vaxning, sån´t skit är inget för riktiga karlar, fast riktiga män tar inte heller några råd från andra och gör precis vad de vill i allafall. Jag gillar att "pressa priser" och arrangera resor så när vi fått ihop ett killgäng med bloggare så ordnar vi ett "bloggkonvent! för Tanterna på Spa Hasseludden medans killarnas konvent blir här på Södertörn, det blir bl a Paintboll, vi ljuger och dricker saft och ställer oss frågor om livet och kvinnorna typ, -Varför finns det påskpynt? Troligtvis så finner vi inte svaren, men ibland så räcker det med att undra(ler) för att må bättre! Är det någon kille som sedan känner att han vill bli "vaxad" så lovar jag att vi andra ställer upp på det, bara det inte är önskemål om "Brasilianskt"!
Nu släpper vi den här frågan men hoppas den väcker en liten tanke! Skämt eller allvar döm själv?
Nu till den fantastiska utställningen på Nationalmuseum om och med Prerafaeliterna och deras verk och gärning.
Få känner till prerafaeliterna. Ändå kommer du att känna igen bildspråket i många av de verk som ingår i den här utställningen. Vi får se över 200 målningar, akvareller, teckningar och fotografier vid sidan av textilier, glasmålningar och andra föremål. Utställningen är den första någonsin i Norden som ägnats denna konstnärskrets.
Före Rafael
Namnet prerafaeliterna kommer sig av att gruppen fann sina konstnärliga förebilder i medeltiden och ungrenässansen, före 1500-talsmålaren Rafael, därav prefixet -pre.
Dröm och verklighet
Prerafaeliternas bilder är suggestiva och fyllda med allvar och skönhet. De präglas av motsatser. Fascinationen för medeltiden förenades med ett starkt socialt engagemang i nuet. Radikal politik kombinerades med djup religiositet. Fantasier om svunna tider mötte realism i närgångna naturstudier.
Existentiella teman och mötet mellan verklighet och dröm gav Prerafaeliternas bilder en spänning som upprörde deras samtid. Samma spänning gör dem intressanta än i dag. Gruppens främsta företrädare är Dante Gabriel Rossetti, John Everett Millais och William Holman Hunt.
Nutida tolkningar
På senare tid har allt fler inspirerats av prerafaeliternas bildvärld. Särskilt tydligt är detta inom konst-, mode- och reklamvärlden. Nationalmuseums utställning visar några exempel på nutida tolkningar av prerafaeliternas verk.
Gå nu in på www.nationalmuseum.se och läs mer om dessa konstnärer, bilderna och delar av texten kommer ifrån Nationalmuseum.
Mycket nöje! Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, ser att jag "blivit" kändis, som gnällgubben Åke i Karlskoga!
Då är du lite irriterad på mig iallafall då. Men Peter vilka djäkla mastodont inlägg du gör, ingen orkar ju inte lesa klart!
Du har ju knappt några besökare, haru sett tanterna som du tjatar med en del har 20 000 pers, men så är de mycke trevligare än dig också!
Att du är datanörd de har ja fatta, men mig hittar du inte, sitter på ett fik och surfar i Karlskoga trakten, hehe. Skulle aldrig ha min dator uppkopplad själv!
Hehe från Åke i Karskoga - din tagg i aschlet! Hare!

oumberligating sa...

Hej Åke! Nu gjorde du det alldeles för enkelt för mig, skriva att du sitter på ett fik och morgonsurfar.
Loggade in på eniro, vips, så fanns alla fik och restauranger där, kan avslöja att det finns inte mycket som är morgonöppet i Karskoga trakten (så vida du inte är inne på en bensinmack) då hade det blivit lite svårare att hitta dig, men nu öppnade du dörren på vid gavel. Fick napp direkt, innehavaren svarade i telefonen, för några minuter sedan hörde du det? Hon blev så orolig när någon ringde och undrade över hennes gäster så hon gav mig ditt namn och presonnummer utan att jag ens frågade, jag berättade bara att jag personligen utreder otrevliga mail på nätet, smart tjej som ser till att alla som lånar datorn där du sitter får lämna sitt körkort i pant.
Körkortregistret och fordonsregistret är ju öppet och vips så sitter jag nu och har dig framför mig på bild och alla dina personuppgifter via skatteverket framför mig, du är en riktig fuling du, men att du är född samma år som mig gör mig riktigt förvånad, trodde verkligen att jag hade med en riktig "gubbe" att göra.
Sluta nu upp med dina trista mail till mig och andra här på blogger, ibland blir det kul, men för det mesta lite "trist" bara. Skaffa dig ett liv och starta upp en egen blogg, jag är hyggligare än du tror så dina personuppgifter stannar hos mig.
Ser att du äger en djävla massa mark och dessutom har jaktlicens, farlig kille alltså, men jag tror att du och jag ska bli kompisar, du har ju iallafall följt min blogg från början så lite måste du gillat. Bjud gärna över mig till en jakt helg så kan vi jaga lite tillsammans på dina marker, du har ju inte ens tagit ut jaktkvoten förra året, ser jag, mår du inte bra så hjälper jag dig med det också! Ser via ditt andra namn att du faktiskt har mailat till mig seriöst om bilar en gång det gör mig glad. Åka Cadillac ska vi göra, jaga och dricka saft, tänk vilket kul hemma hos reportage det blir "Peter och Åke möttes på bloggen". Hugg tag i tillvaron nu!
Din blivande kompis Peter, du mailade om "Björnpistolen" ser jag också men då måste du komma till min skytteklubb och testa. Jag håller stenhårt på alla regler även på nätet, privat och moraliskt!
Mvh från Peter Olofsson och självfallet så önskar jag dig en trevlig helg!

Anonym sa...

Okej,förlåt!
Åke!

oumberligating sa...

Självklart, gå över till min mail nu! "Vi ses och hörs"!
Peter!

oumberligating sa...

Vill bara gör ett förtydligande eftersom allt på en blogg blir offentligt, har inte tillgång till något licensregister, men googlar man namns så hittar man det på det flesta ställen framför allt på jakt och skytteklubbar om man nu måste skryta med sina resultat och jakttroféer. Att skjuta ett djur är ingen bedrift, jag ser det som en form av naturlig del av inskaffandet av kött!
Mvh från Peter!
PS: Håller på med ett litet inlägg om "vildsvinsstek" för självklart så blir det recepet på min "fjolliga" blogg, eller vad säger du Åke?

Anonym sa...

Vart tog du vägen då, skickade ett mail så ställer du sedan en fråga igen?
Åke

Anonym sa...

Hur kan man kalla detta för kärringblogg med allt detta testosteron som flödar?

Anonym sa...

Här jävlar flödar orden!

Hälsningar Ronny

LillaFlisan sa...

hohohohahaha!!

Skulle vilja se min man försöka hålla sig vaken tills jag gått och lagt mig ;-)

Närå... Men sanningen är den att han fullkomligt avskyr loppisar och antikmässor men tack och lov så älskar han museum och gamla byggnader...... Så Nationalmusem är vi rätt ofta på!

Senast såg vi utställningen lura ögat... Den var häftig!!

Annie, med Annalunda och jag funderar på att dra i hop ett gäng och besöka just denna utställning du skriver om.... Vi får väl se om det händer....

Ja, får väl se om det blir kista på lördag... Jag skrev ett ganska argt uppropsinlägg om Kista mässan sist det begav sig!

Det kan du läsa här:

http://lillaflisans.blogspot.com/2008/10/igr-kte-jag-med-mina-frldrar-p-en-liten.html

Vi får väl se om det blivit någon förbättring!

Kram


Flisan

RANA sa...

Ursäkta grabbar och världens sötaste Flisa. Jag garvar ihjäl mig!!! Det här var det roligaste jag har läst på länge.

*torkar skrattårar"

/Rana