torsdag 12 februari 2009

Konstfotografi utställning i Fotografins hus!


Nu har jag funnit min typ av fotografi, 1700-tals människa som jag är/vill vara (fast ibland backar jag lite och blir vikingahövdingen Ulv Rode, men det är en annan historia) Desiree Dolron har fotograferat en serie bilder som hon kallar Xteriors i ett 1700-tals slott utanför Utrecht.
Hennes bilder som genom intensiv efterbehandlingsarbete förmedlar en närmast mystisk stämning, är tydligt inspirerade av tidigare epoker och konstnärer som Rogier van Weyden och Jan Vermeer. Vernissage idag 17.30-20.00 Fotografins hus c/o Kostnärshuset, Smålandsgatan 7 Stockholm, jag kommer vara där jag lovar! Googla Desiree Dolron för att se fler av hennes bilder
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

3 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Kära Peter!

Det gör inte ett dugg att du inte hade mig på din blogglista....
Du ska ju självklart ha de bloggar du själv vill....

Min kommentar var bara en liten blink!
:-)

Nu ska jag åka och jobba........

Kram

Flisan

Daniel sa...

Mystik ja.
Härliga bilder ja.

En utställning att minnas.

Design i tid och rum sa...

Hej! gillar bilden, och älskar 1700 tal, det är nått visst med 1700..t
ha en bra dag Dadda