torsdag 19 februari 2009

Funderingar kring Shabby Shick och prisutveckling!

Här har vi en liten "trevlig" sak som jag hittade på Stockholms Auktionverks veckoauktion förra veckan. En riktig "Shabby Shick" pärla i sengustaviansk stil, byrå med stenskiva, omarbetad är den, men när, det är frågan, är det som jag tror en riktig hundraårig "orginal shabby shick", jag tror det. Den ljusa stilen är ju inget nytt påfund. Utropet var satt till 2000 men klättrade vidare till 3200:-. Den här dyker upp hos en Stockholmshandlare för 6 000:-. Klicka nu på bilden för en rejäl förstoring, bilden lånat från http://www.auktionsverket.se/ och vid datorn denna morgon satt som vanligt Peter Olofsson!
PS: Vad var då själva funderingen, jo det alla visste men inte jag innan jag började "blogga" att det här med "Shabby Shick" inte är en trend utan en livstil. Jag har ju hållit på med sådana här möbler i flera år men inte riktigt sett dem, det är väl så att "man ser inte skogen för alla träden"!

Inga kommentarer: