tisdag 3 februari 2009

Något som däremot inte blir osålt är.....


....är taburetter av olika slag, troligtvis för att de är så lätt palcerade, man kan känna historiens vingslag och dessutom sitta bra för ganska överkomligt pris. De som stått ut med mig och min blogg sedan starten vet att jag har en förkärlek för guld, brons och blingbling (använder jag numera ordet finns med i Svenska akademins ordlista, så det är bara att vänja sig) är man dessutom historiefreak som jag så blir dessa taburetter i gustaviansk stil helt Oumberliga.
Stockholmsarbete är det signerade IHS (Johan Hammarström, stolsmakare i Stockholm 1794-1812/19. Bägge med Stockholms hallstämpel, träskurna, förgyllda och bronserade.
Utropet var satt till 12000 - 15 000 men fler än jag har god smak(ler) så priset slutade på 19 000:- kr. Vid datorn Peter Olofson och klicka som vanligt på bilden så får du förstoring. bildens orginalursprung http://www.auktionsverket.se/

1 kommentar:

Fru Pusselbit sa...

De var inte dumma! =)

Önskar dig en underbart härlig tisdag. Här har jag strålande solsken och hoppas att du och din familj också har det! =)