torsdag 5 februari 2009

Nya tider, nytt bloggutseénde.....Ur kaos skapades universum...


.......och så är det kanske med den här bloggen, lite kaos eller som min favorit Åke i Karlskoga säger, som skickar små mail ibland, vilket "djävla sammelsurium" som råder här på Oumberliga!
Men jag ser att jag har lite människor med "god smak" som återvänder hit och det gör mig verkligen glad måste jag säga, inlägget nedan med Pugh Rogerfeldt står verkligen i kontrast till Allison Crowes skönsång.
Allison Crowe får här symbolisera min duktiga,fina och hårt kämpande dotter, kallar henne här i bloggsammanhang"Lilla Dottern". Ibland får jag dåligt samvete ner jag ber henne sluta spela och sjunga för kvällen (storbror även han en hårt arbetande och kämpande ung man är elektriker och går upp vid 5 tiden) igår behövde musiken tystna lite tidigare än vanligt, då det finns en bror till (självklart också en kämpe, värd allt beröm)som behövde somna i tid efter en heldags skidåkning. Som sagt det kunde varit "Lilla Dottern" här nedan på "youtubelänken", samma skönsång, musikglädje och pianospel, fast oftast gitarr, klicka och njut, vill du hålla kvar stämning vänta då till imorgon med att klicka på Pugh Rogerfeldt länken i det undre inlägget och se till att koppla in stereohögtalarna och väck familjen till låten i morgonbitti.
Ha en bra dag mvh från Peter!
http://www.youtube.com/watch?v=vIMOdVXAPJ0&feature=related

4 kommentarer:

Gullan sa...

Hej!!

Tack för en härlig kommentar och kul att du gillar min blogg!! Min blogg är ju inte nischad så här ryms ju alltifrån tråkiga upprepningar om mitt händelselösa liv, vilket schampo jag använder just nu till åsikter om ALLT.......något jag kanske förlorar läsare på men det är sån JAG är och det är mig min blogg speglar :)

Vilka underbara namn ni har på era barn! Loke är ett namn jag älskar, liksom Nike :)
När jag jobbade som frisör hade jag en kund som hette Norna, oxå oerhört vacker. Min lillebror hade en klasskamrat som heter Smultron :)

Ha en härlig dag du med!!

/Miss B

Camilla Alvén sa...

Hallå där!
Inte trodde du väl att jag bara skulle sitta inne och missa att fotografera. Jag gick faktiskt ut i trädgården och tog ett par bilder, annars hade abstinensen blivit alldeles för svår och jag hade blivit omöjlig att leva tillsammans med. Det går ju bättre att ha ont när man gör något roligt.
Tryck upp lite dekaler och klistra dem överallt, varför inte på alla politikers bilar...fast då borde det kanske stå "det är inte kul att vara idiot" eller något liknande.
Ha en bra dag
Camilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Peter!

Även om rött står för kärleken så föll det lilla bordet mig inte på läppen. Vitt står ju för oskulden och det är jag ju inte längre heller...men för mig är vitt vackert, vilsamt och variationsrikt :)

Så fint att du blivit influerad av oss "vita" bloggare. Det blev jätte bra när du bytte till ljusare bakgrund. Tyvärr har ljudet gått på vår dator så jag inte lyssna på musiken. Men tror nog att den är bra. ser att jag missat en del inlägg. Du är flitig vid datorn. Nu lägger jag in så att jag kan följa dig om det är okej?

Usch idag är det inget roligt att bo i Norrland. Snön har VRÄKT ner hela natten för att fortsätta under dagen. Började att skotta imorse men tror jag lämnar resten till mannen.

Önskar dig en skön helg

Kram Viveka

Fru Pusselbit sa...

Här var det omgjort och fint och det var också trevlig musik du lagt in. Det är bättre idag på migränfronten och jag börjar känna mig som folk igen! ;)

Ha det så gott! =)