måndag 2 mars 2009

Äntligen Måndag, Låshår och Kändisrapport!



Ja, jag vet, min blogg kommer längre och längre ifrån ursprungsiden men med det här inlägget så ska det vända hade jag tänkt, vet förstås inte riktigt hur jag ska vända "skeppet". Efter de tidigare inläggen var jag lite orolig att "tappa" mina bloggvänner, men ser till min stora glädje att de är kvar allihopa. Ni är bäst, helt klart och tack för alla fina kommentarer! Tur att det finns tjejer!
Fast ibland är världen mer galen än man trott. Jag säger bara löshår!
I Lördags så var min yngsta dotter och klippte sig, färgade ur och slingade sitt hår, 1500:- gick kalaset på, jätte fin blev hon måste jag säga. Självklart så är hon Pappas Prinsessa under alla omständigheter i allafall, men det blev verkligen fint tycker jag efter ha varit blondin, brunett och nästan svart ett tag. Jag har inte lagt mig i så mycket för det här är tjejgrejjor som jag inte förstår varken som Pappa eller Man har jag fått till mig, både från dottern och andra håll.
Som sagt har inte lagt mig i, men nu efter att ha löst ut Dottern från frisören med 1500:- kronor så kände jag att nu måste jag ha lite mer kontroll, det var nämligen dax att direkt åka och köpa löshår, de tidigare löshåren har ju fel färg! Sagt och gjort, in till en butik som heter Taj Mahal, ett mecka för löshår visade sig. Ett tjugotal unga tjejer/kvinnor höll där på att i mindre desperation att ordna och prova ut löshår i alla dess färger. Min dotter som är lugn som sin mor tog det lungt och metodiskt. Alla dessa unga varelser behövde självklart hjälp men jag vill inte påstå att dessa två vuxna, man och kvinna ur personalen gjorde så mycket för att hjälpa till, ointresset för sina unga kunder var påtaglit och snorkigheten låg i luften. Jag är aldrig tyst ska ni veta så efter Pappa Peter sagt sitt så blev det lite bättre måste jag säga, men jag höll tyst i det längsta för att inte genera min dotter. Operation "Nu djävlar ser ni till att bli lite trevligare mot Era kunder" sker alltid med ironi och sarkasm från min sida, fungera i olika grader på olika människor, helt beroende på intelligens och uppfattningsförmåga. Har fungerade det direkt och min Dotter fick den hjälp hon behövde, inte mer, så denna butik skall inte ha fler kunder, det finns fler att välja på.
I butiken fanns det en tjej som hade lite annan "färgkod" en den största gruppen blonderade Bratz, pratade några ord med henne och det visade sig vara Princess of Rap, Fantase Bee fick hennes visitkort och innan hon gick sa hon till min Dotter att hon hade en trevlig Pappa!
Antingen hon tyckte det eller ej så har hon förstått det här med marknadsföring så självklart så gör jag nu lite "reklam för henne" gå in på www.myspace.com/fantasebee och lyssna på hennes musik. Berättade inte för henne att både Lilla Frun och jag är lite "smyg Hip Hoppare", det hade verkat lite inställsamt och överdrivet, men jag ska visa en klocka som jag köpte förra året i ett senare inlägg så kommer ni att förstå och berätta vilket rabalder det blivit kring den ibland!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS:Jag brukar ju bjuda på en länk, så nu blir det lite löshår, bilden har jag "stulit" från:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Peter!
Jag följer din blogg och jag håller med dig om att den "svänger". Det gör den lite spännande. Är det ett oumberligt ting eller en tanke, som du vill ventilera eller chockera?
Jag delar för det mesta dina åsikter. Har många gånger tänkt att komma med ett litet mothugg.
Du har skrivit en del om kärnkraften det är bra. Ibland kan människor ha hjälp att "tänka till".
När jag läste din blogg om Maud Olofsson,så tyckte jag att det nästan var mobbning. Kärnkraft eller ej, (jag tycker ej)det är synd att hon ändrat åsikt, men att hon är känslofull tycker jag inte man ska ifrågasätta. En del gråter och andra blir arga och otrevliga, vi har olika sätt. Förtal på nätet är att skriva så att en person utsätts för andras missaktning.
Mothugg får du inte när det gäller jakt, delar helt din åsikt.
När det gäller snorkiga expediter, där finns det mycket att skriva om. Jag ska nog öppna en blogg, tyvärr är jag inte så datakunnig.
Även en gammal hund kanske kan lära sig att sitta. Ha en bra dag.

oumberligating sa...

Tack för kommentaren! Alltid trevligt att få en kommentar, fast även fast man inte har en blogg så ska man ju kunna kommentera och ventilera sina åsikter. Mitt inägg om Maud Olofsson är inte "förtal" utan beskriver precis som du säger hennes svängning, men hon har ännu inte sagt varför hon svängt i åsiktsfrågan. Hon kommer säkerligen skriva i sina memoarer att hon kände sig tvingad. Men och det är ett stort men, hon måste inse sin roll i historien, hon kan i princip stjälpa uppgörelsen och på såvis ändra historien. Vi ska inte "leka" med sådan här teknik, tekniken i sig är säkert väldigt förfinad och numera mycket säker.
Men den mänskliga organismen är inte direkt förändrad de sista 100 00 åren det är där problematiken ligger. Krig, terrordåd, tekniker som är påverkade sover, ingenjörer som leker med datorna osv.
Maud Olofsson har också ett språkbruk så att det låter som det är hon som styr allt, mycket irriterande på alla sett. Hon glömmer alltid att hon har ett helt departement bakom sig. Har faktiskt mailat till henne i den frågan så det är framfört, det heter! Vi inom departementet har kommit fram till den och den ståndpunkten, inte jag har...
Har man 100 000 i månaden och sätter andra människors liv på spel, då får man tåla lite, precis som jag får göra här på min blogg.
Men självfallet har du rätt i att det kan betraktas lite som förtal i det hänseéndet att det skulle visa sig att Maud Olofsson faktiskt lider av något metalt handikapp då är jag verkligen den första som skulle beklaga!
Maud Olofsson har också varit med och skrivit på den uppgörelse som gör att jag nästa månad för sänkt a-kassa, för att på så vis sporra mig att söka arbete hårdare. Intressant har redan idag fått iväg 5 ansökningar (rensar hjärnan med bloggandet emellan) och totalt över flera 100.
Skriv gärna igen mvh från Peter Olofsson: