söndag 15 mars 2009

"Det Nya Arbetarpartiet"


Kommer ni ihåg den parollen "Moderaterna - Det Nya Arbetarpartiet" undrar hur de som röstade tänkte då, för uppenbarligen så gick det hem hos många. Du som nu precis som jag får sänkt A-kassa och eventuellt sänkt lön, drabbas av personalnedskärningar inom vården och av andra icke personalbefrämjande åtgärder, jag har ett litet lager med T-Shirts liggande, där texten är följande: "Jag är inte Idiot, jag har bara lite otur när jag tänker" skriv ett mail så lottar jag ut dem med bara om du erkänner att du är Moderat. Det blev lite upprört här på min blogg när jag skrev lite illa om Maud Olofsson och i fråga satte hennes mentala status, jag erkänner det var lite elakt gjort. Jag vill nu inte vara elak mot "Alfons Åberg" dvs Herr Statminister, att det är en klipsk kille det är det ingen tvekan om, men det går inte att vara elak mot honom, killen verkar faktiskt ledsen hela kroppsspråket talar sitt tydliga språk, när han sedan skulle "shejka loss" (Gammalt ord för fri dans) hos Kristian Luuk då blev jag verkligen orolig, har aldrig sett en sådan hämmad kille eller i värsta fall helt omusikalisk Har man kontakt med sin hjärna på alla plan då har man en djäkla rythm också, jag lovar. Tycker du att detta är ett konstigt inlägg, då har du säkert inte heller någon rythm i kroppen, men var inte ledsen det går att ordna. Jag säger som en annan glad 80-talsparoll i försäljarbranschen: - Kom inte med problem, kom med lösningar! Bli nu inte ledsna och upprörda över dessa rader, fundera lite på innebörden och kommentera sedan! Ni är bäst, ha en fin söndag önskar Peter Olofsson!
Bild från scanpix, Svenska Dagbladet se länk nedan:
Sä välkommen in på min blogg senare så ska då få lite musik att öva till

5 kommentarer:

Evas Paradis sa...

Ho ho ...där fick jag mig ett gott skratt!
Alfons Åberg! Vilken fantastisk rolig liknelse ... jag ska bara ... montera ned vårt välfärdssystem ... jag ska bara ... sänka skatten lite till så dom som redan har det bra får det lite bättre! Aja baja Alfons ... inte röra sågen ... jag men jag ska bara såga lite i tryghhets-Sveriges grundben ... bara göra det lite värre för dem som redan ligger! Huaa vad du fick igång mig då ... och jag är ändå frisk och har jobb :-)
Kram Eva

LillaFlisan sa...

Åh, ännu en favvo!!

Du har mejl, förresten.....

Tjing!

Bloggullet sa...

Du vet att jag håller med dig i allt det du skrivit här. Bra att du tar upp det här.
Ha en skön söndag.
Kramar

Frida sa...

Hej Peter!
Tack för din hälsning, jag håller med dig.

Jag tänker då inte rösta på moderaterna i nästa val.

MVH Frida

Bloggullet sa...

Jag är rädd, M har har ökat. Jag förstår inte hur folk kan rösta på dem när det ser ut som det gör med sjukskrivna och sjukförsäkringarna och arbetslösheten. Bara vi borde ju utgöra en massa som kan rösta på något annat. En fråga, vad röstar du på?;0)
Kramar