fredag 13 mars 2009

Wallenberg och lite mer Påsk!


Ja, för alla som kommer ihåg Åke, han som jämt skrev härligt syrliga kommentarer här på min blogg. Han hade verkligen gått igång på en sådan här rubrik som: "Wallenberg och lite mer påsk"!
Han hade sagt vidare: -Vilket djävla sammelsurium! Men jag kontrar med att säga att min blogg är som livet själv, just en blandning av allt och lite till, håll till godo. Tänkte stannat vid inlägget nedan idag (läser du detta så bör du även läsa det andra nedan) men det finns mer att fundera kring, pengar, girighet och makt eller helt enkelt hur korkad får man vara? Ja, jag löser inga livsfrågor här men vill referera till en ny artikel i Svenska Dagbladet, klicka på länken:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2587073.svd Del av artikel nedan:
"Elizabeth Munck af Rosenschöld har varit kund hos SEB i hela sitt liv. Nu funderar hon på att byta bank eftersom ledningen höjt sina löner samtidigt som man tar in nya pengar från aktieägarna.
”Det är moraliskt oförsvarbart
Publicerad: 13 mars 2009, 07.29. Senast ändrad: 13 mars 2009, 08.38
Etik och moral. Det är vad det handlar om för Elizabeth Munck af Rosenschöld. Den slopade aktieutdelningen och höjningen av vd-lönen blev för mycket. Som aktieägare och trogen SEB-kund vill hon nu lämna banken och uppmanar sin familj och sina vänner att göra detsamma. "

Som jag skrivit tidigare så står jag just nu till arbetsmarknadens förfogande och vill SEB så är det bara att höra av sig till mig och min Egen Tankesmedja innan ni fattar tokiga beslut, finns säkert fler bloggare som ni kan prata med innan avgörande kloka beslut ska fattas.
Ha nu en fin helg alla som läser dessa rader, den som önskar det är som vanligt Peter Olofsson,
PS: Påskkortet ovan är från egen samling och är poststämplat 1938.

6 kommentarer:

Flaggduken 2 sa...

Hejsan!
Tack för att du kikade in till mig. Jag kan ju inte hitta så mycket inredning på din blogg längre, men dock så mycket annat tänkvärt.*fniss*
Vi har inte "öppnat upp" mellan det gamla huset och det nya än då det inte är klart invändigt osv. Utsikten är god från de små fönstren, man får dock ligga på golvet för att spana ut...
Ha en fin dag!
Petra

Karins fotoblogg sa...

Jag önskar dig också en trevlig helg! Ha det gott

Anonym sa...

Jag minns inte om vi har skrivits tidigare, jag har i alla fall varit och läst på din blogg ett antal gånger.
Ja, har man hälsan och varann är det mycket det med. Men visst sticker det i ögonen när pamparna får så groteskt stora summor. Lite mer jämlikt kunde det faktiskt vara. Jag förstår ju att chefer ska ha högre lön (eller gör jag det? Egentligen, varför ska de ha det? Man har väl det jobbet man har för att man trivs där eller är bra på det?).
Jag är arbetslös och sambons jobb hänger på en skör tråd igen, det är kris i hela bilindustrin. Men vi är friska. *s*

Annie - Annalunda sa...

Hej Peter!

Nej jag har inte sett utställningen ännu - det får bli ett Stockholmsbesök i vår. Hjärtans tack för dina snälla ord -just nu mycket välbehövliga.

Jag önskar dig och familjen en skön helg, och dina påskkort är hur söta som helst.

Kram Annie

LillaFlisan sa...

Ja du Peter..... Jag håller HELT med dig idag!!!

:-)

MEN:

Här skriver du om saker som för mitt blod att svalla av ilska och så visar du samtidigt de mest bedårande påskort som göra att luften helt går ur mitt ytliga lilla sinne och jag sjunker samman till ett litet mähä som sitter är och åh-ar och ah-ar åt dina söta bilder!

men jag tror att jag hoppar över länkarna för jag vet att det är inte bra för mitt lilla hjärta att läsa om dessa vansinnesdåd!!! (för det kan man väl ändå kalla det?)

Nu önskar jag dig istället en trevlig helg med mycket vårsol också (förhoppningsvis)

Kram

Flisan

P.s. Välformulerad... Jag?????
MOAHAHAHA!!!
Det skriver han som är proffs på att "måla" med ord!

Bloggullet sa...

Jag håller med dig, bra att du tar upp aktuella saker. Och sen älskar jag påsken, det är den bästa högtiden på hela året för att det snart är vår och för att jag fyller år på långfredagen.;0)
Sen är ju påsken inte så kravfylld, stressig och full med måsten som de andra helgerna.
På påsken kan man bara ta det lugnt, känna frid och glädje och njuta av påskriset. Sen kan man ju önska att alla politikerhäxor och häxgubbar flög till Blåkulla och stannade där.
Kramar