tisdag 31 mars 2009

Månadsbilden - Mars 2009


En bild som ingår i ett projekt startat av http://www.camillasfoto.blogspot.com/ visas också på http://www.jernsaxen.blogspot.com/
Nytt höghus i de centrala delarna av Stockholm.
Vid datorn Peter Olofsson.
PS: Klicka på bilden för förstoring! Har hittat en aktuell artikel om byggnaden i fråga, klicka längst ned för att få artikeln i sin helhet!
"Det nya hotell och kongresskomplexet Stockholm Waterfront växer fram vid Klara sjö. Enligt länsstyrelsen balanserar Stockholms stad här på gränsen till "påtaglig skada på riksintresset".
Höga hus hotar riksintresse
Publicerad: 26 mars 2009, 11.01. Senast ändrad: 26 mars 2009, 12.49
Köpenhamn har nyligen satt stopp för höghus i stadskärnan. I Stockholm går utvecklingen åt andra hållet: politiker efterlyser ­skyskrapor och arkitekter ritar 30-våningshus. Nu kräver länsstyrelsen att Stockholms stad förklarar hur innerstadens låga silhuett ska värnas framöver."

2 kommentarer:

Design i tid och rum sa...

Hej Peter!
jag har en fråga till dig ?
Hon bloggerskan "Polargrevinan" har kommenterat hos mig. Nu när jag vill kommentera tillbaka ,det går inte,jag vet inte varför det är lite annorlunda hos henne på blogen än hos dem flesta jag är van att kommentera Hur gjorde du ?
Ha det så bra och stressa inte med svaren.Dadda

Ninni sa...

Vilken intressant månadsbild du har. Måtte man ta sitt förnuft till ånga även i Stockholm och förbjuda riktigt höga byggnader! Kanske kunde de få finnas i någon förort långt ute...om någon vill ha dem och bo i dem?