onsdag 25 mars 2009

Dagens inlägg med rubriken: "Ofrivillig bloggpaus" eller "Farfar tar en djävel i andra benet också"!


Ja, nu blir det en ofrivillig "bloggpaus" ett tag, körde bil igår 30 mil ungefär, var sedan runt och hjälpte Farfar med att handla kläder, flera lyft in och ut ur bilen. Har idag en sådan nackstelhet att dessa rader skrivs med smärta nog att platsa på www.jernsaxen.blogspot.com
Efter en tuff eftermiddag i Köpkvarteren bjöd jag Farfar på Whiskey! Farfars egna ord:
-Nu tar jag mig nog en "djävel" i andra benet också. Går "sjuk" humor i arv, hoppas det?
Tack för alla fina och trevliga kommentarer sista tiden och även alla mail här och på Jernsaxen!
Alla kommer att få svar lovar jag, måste vila någon dag nu känner jag. Har "Lilla Frun" och ta hand om också så jag får spara på alla onödiga "rörelser". Ha det fint alla!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

5 kommentarer:

Willewira sa...

Bra kämpat!!

Men hårda dagar sätter sina spår... jag vet. Och då menar jag inte whiskeyn... för det tycker jag inte om. BLä!
Tur att smaken är som baken...

Ha en skön paus... hoppas att musklerna mjuknar. :)

Kram
Willewira

Camilla Alvén sa...

Det är kanske ingen dålig idé att ta det lugnt ett tag, du far runt värre än en duracellkanin så lite vila kan vara på sin plats.
Hälsa lilla frun
Kram

RANA sa...

Åååååhh, vilken söt farfar du har. Hälsa honom det.

Du, det klart att du ska ta det lite lugnt. Du verkar sannerligen vara en ytterst aktiv människa; nu är det dags för dig att spara på krafterna lite. Välkommen tillbaka när det nu blir - sen eller snart.

Återhämtningskram til dig och hälsa lilla hexan!
/Rana

Anonym sa...

Här är jag igen! Kul att äntligen få se din pappa på bild. Jag tycker du skall blogga när det passar dej. Livet skall vara kul. Hälsningar Ronny

Design i tid och rum sa...

Hej!
ha en skön paus och glöm inte ta hand om dig själv med..Du gör det rätt att bjuda farfar på Whisky.
Ja har också tröttnat på blog, skolan, min kropp, (ont i muskler menar jag ) och ser ibland ingen mening i allt vad jag gör.Men det har väl alla känt någon gång.Det är ålder hi hi hi..
Dadda