tisdag 3 mars 2009

Jaja, jag vet att ni väntat länge nu har jag äntligen fått tag på ett malakit bord!


Vad säger ni, köpa det här bordet och sedan ha uret nedan på det, vilken härlig orgie i guld, silver och malakit det skulle bli, ryskt och dyrt, i allafall. Glöm inte att klicka på bordet för megaförstoring! Bild och delar av text från Stockholms Auktionsverk www.auktionsverket.se

A GILT BRONZE AND MALACHITE TABLE, early 20th century, the malachite top on a gilt bronze support of spiral fluted crossed-horns, the sides with a scrolling foliage frieze, beaded edging, length: 79,5 cm., depth: 55,5 cm., height: 76,5 cm.Utrop: SEK 100 000-110 000 (EUR 9 100-10 000)
Vid datorn Peter Olofsson som samtidigt vill önska en trevlig kväll!

2 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Peter!

Guld är inte allt som glimmar...

Ojj vilket bord...ojj vilket pris :o
Undrar om man kan måla eller spraya det vitt? ;)Guld är inte riktigt min stil, gillar hellre fattigmanssilver :)

Du har nåt hos mig...

kramar Viveka

LillaFlisan sa...

Här har man missat en massa som vanligt!!

Flitiglisa där!!

Malakitbordet.....Nja.... det går bort....Liite för flashigt för mig.

Hoola bandoola däremot får blodet att svalla...


kram

Flisan