torsdag 12 mars 2009

Vet du vem Åke är!


Ja, då tillhör du säkert Oumberligabloggens trognare läsekrets. Åke är en kille som först var anonym och skrev en massa "plumpa" kommentarer anonymt här och av någon outgrundlig anlednning så är han och jag riktig bra kompisar idag. Vänskapen är i sin linda så vi får se hur det utvecklar sig. Åke dricker för mycket och det ska jag självklart hjälpa honom med. Eftersom han inte bloggar själv så har han bett mig om att göra ett inlägg om hembränning. Han tycker att denna "kulturgärning" som det innebär att hålla igång "kokkonsten" inte får gå i graven med all importerad billig skitsprit som väller in i Sverige han säger. Jag är själv lite tveksam till att "gynna" denna industri, men att göra en vän glad med ett litet oskyldigt inlägg dör kanske ingen av. Han har sagt att jag får utforma inlägget som jag vill så det görs enklast med en klassisk Bengt Sändh låt, klicka på Youtubelänken som vanligt och sedan som den moralens väktare jag är klicka på länken under och se konsekvenserna av förtärandet av alkohol! Skratta eller gråt, väl själv!
Gillar du vin så titta in på:

4 kommentarer:

färg o form sa...

Heeeej! så roligt att du har hittat till mig för då hittade jag till dig, trevlig läsning.
Må gott Hannah

Karins fotoblogg sa...

En av årets bild, jo man tackar :) Kanske inte den mest perfekta gällande teknik och komposition men den väcker funderingar helt klart!
ha det gott!

Lina sa...

Vill mest bara säga att jag varit här...
/Lina

Helene sa...

Hej!
Nu är det jag som besöker dig!:)
Trevlig blogg du har! Nu ska jag kolla runt lite. Trevlig helg och sköt om dig!

Kram Helene