tisdag 31 mars 2009

Ibland blir det kul på riktigt! Har aldrig bett om kommentarer förut, men snälla skriv nu!

Ibland så överträffar verkligheten dikten, kolla vilket underbart citat jag hittade i en artikel i DN. Tror vi vant oss vid "plumpa" kommentarer om olika ting, men att homosexuella skulle gilla dessa bestick mer än andra!!!???Intressant kvinna, henne skulle jag vilja känna, nej nu ska, jag hälsa på mina turkiska grannar och be dem att sluta gräva upp parketten och plantera potatis där! Världen är galen, vilken tur att Oumberlige Peter finns! Läs artikel utdrag nedan, hela finns under länken längst ner, underbart, kan inte sluta le och förundras!
"Monika Törnqvist har arbetat nära Carl Philip under hela designprocessen. Hon berättar att han studerat ätandet noga, vad som krävs för att bestick ska vara funktionellt.
– Särskilt gaffeln är genial med sin kupade skedliknande form. Med den får man såsen med på varje tugga.
Hon förväntar sig en försäljningssuccé. Främsta målgruppen är kvinnor som passerat 40.
– Då är småbarnsåren över och kvinnor har tid att anordna trevliga middagar med vackra dukningar. Men jag tror också att unga designintresserade och homosexuella män faller för det här sparsmakade och stilrena uttrycket."
http://www.dn.se/kultur-noje/konst-form/bestick-med-kunglig-glans-1.833561
Vid datorn denna underbara vårdag Peter Olofsson!
PS: Besticken hittar du på ett inlägg som jag gjort längre ned!

5 kommentarer:

RANA sa...

Hahaha! Först blev jag trött, men sen blev jag vulgoglad. Du har redan sagt allt, Peter, så jag behöver inte tillägga något.

Vilken människa.

Men EN poäng har hon:
"Främsta målgruppen är kvinnor som passerat 40 (...) Då är småbarnsåren över..."

Japp! Jag är 35 och står MITT I småbarnsträsket med välling och blöjor och tvåårstrots och hela kittet. Och jag använder aldrig bestick. Jag häller i mig majs direkt från burken och slickar upp pastan direkt från kastrullen medan jag snyter snoriga barnnäsor. Så klart.

:-)

/R

Johannes sa...

Ja, du har helt rätt. Det var inte världens mest genomtänkta uttalande. Där drog hon allt väldigt många människor över en kam, får man ju säga...

Willewira sa...

*skakar på huvudet och suckar*

Jaha, så har ännu en fackidiot fått ett ansikte. Och då menar jag inte en nörd insnöad på något intellektuellt ämne.
Nej, särskilt intellektuellt var inte detta uttalande.
Utan jag syftar på en sån där idiot som måste placera människor i fack.

Jaaaa, när ska människan förändras??

Allt gott till dig! Och tack för att du så gärna belyser vår vardag men både det ena och andra, roligt och sorligt, samt tokigt. Det är mycket roande!! :)

Krya på dig i nacken!
Kram
Willewira

Anonym sa...

Bättre att det finns en prins på en gaffel, än att skära i en seg falaffel.

Karins fotoblogg sa...

Hahaha!!! :)Hur som, snygga bestick.
Du undrade vad hunden tänkte(hos mig), jo, jag har svaret: "Jag vill också äta hamburgare precis som husse och matte" Han stod utanför Mc Donalds och spanad in på husse och matte som satt och åt där :)
Hoppas nacken är bättre!