måndag 30 mars 2009

Jaha, så blev det trädgårdmässan i allafall då!







Ja, som sagt, då hamnade jag på Stockholmsmässan i allfall då. Det var inte riktigt tänkt så, mycket pga min onda nacke som jag nu lovar att jag tjatat klart om. Skulle egentligen kunna skriva hur mycket som helst om gårdagens intryck därifrån. Men med ett barns ögon så ser jag och begrundar jag det jag ser. Sammantaget så skulle jag vilja likna Trädgårdsmässan som jag gjort tidigare lite som Lasse Berghagen, "gulligt" men ändå lite "skrämmande".
"Cowgirlen" på bilden med kläder ifrån http://www.gardengirl.se/ får tala för sig själv. Det var en hel del unga kvinnor som handlade i deras monter och eftersom jag nu "lånade" bilden därifrån så lägger jag in länken också för hugade spekulanter, men om min fru kom hem i hela den stassen på bilden så lovar jag att jag genast skulle sluta "blogga" och raskt hoppa över till någon "singelsajt"! Jiiihaaaa, i stugorna. Okej, i sanningens namn så är väl inte jag riktigt frisk i huvudet jag heller eftersom jag köpte en gul skottkärra. Påsken och bloggandets fel, jag är lätt påverkad.
Lasse Anrell, journalisten var bl a föredragshållare där. Han berättade om sitt liv som "Pelargonfjolla", han har sedan många år gått ut med sin läggning och därför kliver jag också "ut ur garderoben" och berättar om mitt livs som "fuchiafetichist", det blev en hel del nya varianter med mig hem i bilen igår bl a Celia Smedley, Blue Satin, Michiels Lut och Jolly Renners.
En av mina favoritmontrar är självklart www.brutalablommor.se gå in där och beställ något spännande till barnen, riktiga "Lasse Berghagen" växter "gulliga men ändå skrämmande"!
Ha en fin Måndag önskar Oumberlige Peter!
PS: Orkar ni med en "länk" till, titta då in på:
Konst, foto och koregrafi på en gång i en härlig blandning och självklart Oumberliga skottkärror, men inte så snygg som min nya Gula Kärra!

3 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Håller med dig, hatten kan man vara utan. Egentligen tycker jag att de är lite för mycket men det går inte att vara utan dem när man väl har börjat. De blir dessutom bättre när man skitat ner dem.
Tycker absolut att du skall köpa ett par till frugan din.
Jag åkte hem i lördags och vilade upp mig hela dagen igår.
Ha det gott
Annika

Polargrevinnan sa...

Jag är avundsjuk, riktigt avundsjuk, inte för dressen men för blommorna du fick se.
Jag var i Sthlm i lördags. Vi tog bussen istället för bilen, det blev Nationalmuseet, intressant utställning - Prerafaeliterna.
Snygg rullebör, den tappar du inte bort.
Jag älskar fuchior, har många på balkongen på sommaren.
Vilken fin bild, får jag låna den?
Ha det så bra hälsar
Polargrevinnan

Hannele på Hisingen sa...

jo, det finns nog något för alla smaker på en sån mässa.