onsdag 4 mars 2009

Klart så ska "Grabben" ha en SAAB! Eller kanske rubriken skulle vara Saab China Edition, Sverige varianten Saabs Lilla Röda!





Ska verkligen inte plåga mina läsare med mer information om SAAB som företag, det som glöms bort i debatten är vilka fantastiska bilar som produceras inom koncernen, det är där potentialen ligger. Att SAAB nu eventuellt hamnar under något större Kinesiskt företag är tråkigt, men köparen förstår helt klart vad denna bil/produkt namn är värt. Min äldsta son är SAAB frälst så igår var jag inne hos en SAAB handlare och hämtade lite material, allt finns att tillgå på nätet, länk nedan, men en klassisk broschyr är också det en Oumberligt ting. Själv så har jag just varit inne på deras hemsida och byggt min egen lilla Sommarbil, slutpris 472 000:- blev det, inte det dyraste, hoppade över lite "bjäfs" som man kan klara sig utan. Kraftfull stereo blev det i alla fall, är det sommar och nedcabbat så ska det höras (lägger till en länk till en riktig "nedcabbat låt).
Vill du läsa vad som händer på koncernfronten när det gäller SAAB så går du in på länken nedan:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2545305.svd här når du en massa nyhetsartiklar och andra bloggar inom området!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

4 kommentarer:

RANA sa...

Klart han ska det!!!!

(Inom parentes sagt har jag en gammal volvo och fortfarande inom parentes sagt fattar jag inte grejen med bilar. Sorry grynet, hoppas jag inte svor i kyrkan.)

JAG BLEV JÄTTEGLAD åt din kommentar häromdan. Först log jag rart åt den uppenbara omtanken, sen flinade jag åt uttagna svängar och sen garvade jag högt åt dina stöddigheter. Haha, ge hit en assistent så ska jag supa denne underbordet med Vargtass och andra fina drinkar.

Precis - tråkigt är inte kul, men jobbigt är inte (lång)tråkigt. Makes sense?

Flaggan - hur skitig och trasig den än är - i topp!!!!

/Rana

Anonym sa...

SAAB = sälj aset annars byt :)

RANA sa...

Haha, nu garvar jag ännu högre. Du vet inte vad du ger dig in på. Be ware!!!!

(Och visst saknar vi Åke?)

*flinar*

/Rana

annalarssonphotography sa...

Tackar så mycket för besöket hos mig!

Jag tycker 'grabben klart ska ha en Canon' och fotografera! :)

Ha en fin dag!
Anna