torsdag 19 mars 2009

Höst i Miljonprogrammet!



Lite lurig rubrik, särskilt för dig som "halkar in" från Svenska Dagbladets Nätsidor. Men just i det här inlägget så kommer det inte att "gnällas" på någonting, frid i sinnet alltså. Bilderna som jag tog i höstas i Brandbergen två mil utanför Stockholm får symbolisera det nya ägarbytet för ett annat miljonprogramsområde.
Miljonprogram byter ägare, så lyder rubriken i Svd:s nätupplaga/Stockholm idag
Publicerad: 18 mars 2009, 21.36. Senast ändrad: 18 mars 2009, 21.39
"4 000 hyresgäster i Svenska Bostäder kan få Familjebostäder som hyresvärd. Samtidigt ska allmännyttans hyresgäster i fortsättningen kunna byta bostad i hela Stockholm. Det blir konsekvensen när Stockholms stad möblerar om i de tre kommunala bostadsbolagen. "
Läs hela artikel klicka som vanligt på länken nedan:
PS: Du som nu var lite på "krigsstigen" och hoppade hit via Svenskan och blev besviken.
Skit i politiken ett tag och kom in i de Oumberligatingens Värld ett tag, min blogg är inte längre helt representativ för den typen av blogg, men kolla in mina underbara vänner i kolummen till vänster, de vet hur man njuter av livet, men för den skull inte så glömmer de inte verkligheten.
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson som nu ska hitta på något helt annat än att sitta vid datorn! Ha en fin dag!

7 kommentarer:

Aforia sa...

God morgon Peter,
Tack för att du tittade in hos mig och dessutom lämnade en kommentar. Sådant gör mig alltid lika glad. Här skiner solen men attans vad det blåser kallt. Jobbar hemifrån idag på förmiddagen och passar givetvis på att tassa omkring på bloggen.
Ha en skön dag!
Kramis Lena

Tojjan... sa...

Hittar hit via bloggen Livet på fyran. Gillade ditt inlägg där och blev nyfiken på din blogg!

Härliga bilder du lagt ut. Hit kommer jag gärna åter.

Ha en bra torsdag,
mvh Tojjan

Willewira sa...

Godmorgon och tack för informationen. :)

Hoppas du får en härlig dag i solen!!

Kram
Willewira

PS.Hur gör jag för att kvalificera mig till din blogglista?? ;)

Willewira sa...

:D

Du ser vad glad jag blir!!

Jag är också mer 1700-talsmänniska... älskar slott.

(kanske är jag en bernadotte??)
njae.... snarare en slottspiga. :)

Nu kan jag sola i lugn och ro... när jag är listad. ;)

Kram
Willewira

Camilla Alvén sa...

Hej!
Gillar din översta bild, fantastiskt bra!
Ha det bra

LillaFlisan sa...

Kul att du dammat av kameran!!

Talangfull är du också. Bilderna är skitsnygga!

Känner mig lite hemma där i skuggan av miljonprogrammens höghus........
Sista bilden ser så vackert trolsk ut.

Kul att du tänker engagera dig politiskt. Det behövs människor som vet hur det är att leva ute i den verkliga världen. Den värld där man måste trolla med knäna om man råkar bli sjuk eller arbetslös för att få det att gå runt.

Stor kram

Flisan

RANA sa...

Du, det var ett lyckokast med egna bilder. Kul!

Nog för att jag redan saknar dina studs, den ena slemmigare än den andra... hehehe.

Med andra ord måste det ultimata vara DINA egna bilder på sådana. Var god publicera. :-)

För övrigt lyder svaret på din fråga som du ställde för två minuter sen: ja, det vill jag verkligen veta. Är jag full, eller vad vill du hävda?

För övrigt bor min älskade farmor i Brandbergen, så där häckar jag en del.

Kram!