måndag 9 mars 2009

Ta med Stockholmsbarnen ut till Tyresta Nationalpark!


Varför inte ta med alla Stockholms skolungdomar/barn på en heldag i Tyresta Nationalpark och låta dem uppleva naturer på nära håll. I nationalparkernas hus får de också lära känna Sveriges övriga Nationalparker på ett överskådligt vis. Länk till Tyresta hittar nu längst ner i mitt förra inlägg! Detta skriver jag som kommentar till en artikel idag i Svenska Dagbladet som jag också berör nedan. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2567935.svd
Peter Olofsson!

3 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Peter!

Karlar och eld - det måste vara något medfött ;)
Hur är det annars på hemma fronten? Längesen jag hörde något från dig?

Kram Viveka

Camilla Alvén sa...

Ja, bra förslag! Ut med ungarna i skogen.
Själv har jag släpat med mig mina ungar på utflykter ända sedan de var nyfödda.
Ha det bra

Änglahem sa...

Tack så väldigt mycket för snälla ord på min blogg!

Väldigt vilket arbete du lägger ned här på din! Du verkar vara en engagerad man...härligt!

Ser att din fru lider av samma problematik som jag...peppar, peppar så är jag ju inte riktigt så handikappad som jag förstår att din fru är....men det är nog så djävligt ändå! Misstroendet mot en är en av dom värsta att stå ut med!
Samtidigt som jag blir lite sämre varje år som går, så vet jag att Fk kassan står där och stampar i kulisserna....och inte blir man bättre av det precis!

Bra kämpat av dig, hoppas att du orkar länge till! för eldsjälar behövs alltid!

må så gott!
Kram, Ulrika