måndag 30 mars 2009

Det blev en "tuff" läsning idag!


Livet är hårt och grymt, det blir jag ännu en gång påmind av när jag öppnar mailboxen för jernsaxen@live.se Ännu ett dödbesked från en anhörig till en "medlem" i Smärtföreningen Jernsaxen. Jag skriver "medlem" för ännu är inte allt klart, men i princip alla som skriver till Jernsaxen är sk medlemmar/läsare/skrivare antingen man är smärtpatient eller anhörig. I fallet ovan så var det svår smärtbehandlad skelettcancer.Nu finns det ingen "tävlan" när det gäller att vara sjuk eller må dåligt på något sett, allt är den enskilda individens egen upplevelse och det är det som är det viktiga. Fick lite andra "smärtmail" också som jag nu besvarat. En kvinna skrev: - När du läst detta så kan du väl radera dessa rader! Självfallet så gör jag alltid det, har inget förenings/mailregister bara i det fallet när någon har en önskan att bli sammanlänkad med någon i liknande situation.Hur mår jag själv då? Jo, tackar som frågar!(ler) Min terapi heter Ica Age och för dig som inte känner till filmerna och figurerna är det dags att få en upplevelse utöver det vanliga. Den fåniga lilla ekorren ovan får mig att bli en sådan person som du absolut inte vill ha brevid dig i biosalongen! Som sagt ha en fin dag och vecka mvh från Peter Olofsson!
PS: Ica Age länk för den "oinvigde"!http://www.iceagemovie.com/

4 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Peter!
Vilket tråkigt besked du fått. Måste kännas jobbigt att lära känna människor och veta att de har sjukdomar och elände och sen få beskedet att de gått bort. Jag skulle ha svårt att släppa det och gå till min familj som vanligt. du gör ett bra jobb som dessutom är ideellt.
Så din nacke är fortfarande risig? Finns det ingen du kan gå till som kan hjälpa dig?
Här är livet inte på topp just nu heller. Fy farao för att var beroende av andra hela tiden. Man känner sig som en parasit....
Och sen se alla saker som man vill göra...
I veckan bor vi hos min mamma inne i stan för mannen kommer sent på kvällarna.

Kramar till dig

Viveka

Daniel sa...

All hjälp vid sorg & smärta är guld värd - en fin gärning du gör!

rana i plugget sa...

Skickar kramar!

Skickar dem till DIG - som annars alltid är den som kramar om.

/Rana

Tojjan... sa...

Bra tecknad fil (vilket Ice Age är) kan lyfta det tyngsta sinnet. Blir glad av att du är positiv och på trots allt.

HA en bra vecka du med,
mvh Tojjan