onsdag 18 mars 2009

Flygande Penis och rysk inrikespolitik?


Bilden ovan har lite att göra med inlägget nedan, hur långsökt det än kan tyckas vara. I Svenska dagbladets ledarblogg kan du läsa om sambandet, finns ingen anledning att jag skriver mer själv angående detta när deras journalister gör det med sådan bravur. Intressant och kul samtidigt tycker Oumberliga bloggen själv, se ledarbloggen själv, klicka på länken nedan och du kommter dit direkt:
http://blogg.svd.se/ledarbloggen?id=12632
"SVT ber om ursäkt för komediinslaget Tingeling i lördagens svenska uttagning till Eurovisionsschlagerfestivalen, efter att den ryska ambassaden klagat. "Vi borde kanske ha varit lite snällare" säger SVT:s projektledare Ronnie Lans, som har skickat blommor till ryska ambassaden."
Detta och mycket mer läser du som sagt på ledarbloggen. Struntar du i Rysk inrikespolitik och hur det även skulle kunna beröra oss, klicka då direkt på Youtubelänken nedan, så blir det enbart Helikopter Snorre för hela slanten. Det här är ju en blogg om Oumberligating, är en sådan här flygande tingest, inte just en sådan, ja som sagt, du får som vanligt gör din egen bedömning!
Ha nu en fin dag säger han som skulle ta det lugnare med bloggandet (hur det nu skulle kunna gå till:) Peter Olofsson!
PS: Igår gjorde jag ett inlägg som resulterade i att jag fick 3 mail där några mycket goda nya "bloggvänner" frågade hur det var fatt, tack för omtanken, fyllde 45 år i går, så min ångest var som "en snårig skog där döda skator skrika", men idag känns det bättre och poesin blir nu därefter, glad och enkel: "Om du hör något i luften som surrar, så är det bara en helikoptersnorre som snurrar!" Ja, jag förstår, inte ett öga torrt efter detta livsbejakande tunga poetiska inlägg! Som vanligt, Ni är Bäst!
http://www.youtube.com/watch?v=IRslKeT0EmQ
Bilden från Wordlpress och delar av text från Ledarbloggen Svenska Dagbladet, poesi inslag, skribentens eget:

4 kommentarer:

RANA sa...

Hahaha, om detta kan man säga en hel del. Och det tänker jag inte göra nu.

Dock:

Stort grattis på 28-årdagen!!! Tack för ord som landade bra.

/Rana

RANA sa...

Och nu såg jag inlägget
http://oumberligating.blogspot.com/2009/03/lite-poesi-i-musikform-fran-en-trott.html.

Det föranledde mig att skriva en lång kommentar som började "nej nej nej nej nej..."

:-)

Då kan du ju gissa hur resten låter.

Skål!
Rana

LillaFlisan sa...

hallådär!!!

tur att du finns och livar upp min annars lite småtrista vardag!

Vilken j*vla hatt var det första jag tänkte när jag såg bilden. (Det var innan jag såg rubriken)
;-)
Tänk så knasigt det kan bli......

Grattis i efterskott också!

45! Det är väl en perfekt ålder.
Precis som Karlsson på taket skulle ha sagt:
En lagom tjock man i sina bästa år!
För handen på hjärtat Peter.... Hur himla kul var det att vara 20?

Det enda man visste då det var att man alltid hade RÄTT.
Nu vet man i alla fall hur lite man vet och hur lätt det är att ha fel!

Ta hand om dig!!

Kram

Flisan

RANA sa...

Haha... HATT! Älskade Flisan.