onsdag 11 mars 2009

Är världen galen, en stilla undran medan snön faller?



Ja, som sagt, så har det hänt ännu en gång det som inte får hända! Eller i skrivandets stund så har det hänt två gånger idag, nu både i USA och i Tyskland. Svårt att sätta ord på det så jag hänvisar till aktuell och uppdaterad artikel i Svenska Dagbladet. Men och det är ett stort men, nu måste någonting göras åt problematiken i hela dem sk "civiliserade världen", det som slår mig hur tyst det blev om den tidigare skottlossningen i Finland. Kanske det förs en debatt men det är inget som jag har märkt av i allafall. Har Sverige någon handlingsplan för att förebygga att något liknande sker här ? Ja, många frågor och få svar helt klart, men självklart så måste någonting göras och det nu, snarast, helst igår! Det här inlägget är omarbetat ifrån min sida och jag har nu valt att ta en liten "paus" bloggandet. Ha en fin kväll önskar Peter Olofsson!
Länk nedan till dagens händelser!
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/webbtv/artikel_2578991.svd

Inga kommentarer: