söndag 29 mars 2009

Snyggt jobbat Carl-Philip! Säger Oumberlige Peter!


För några dagar sedan kom nyheten att Prins Carl Philip designat en silverbestickserie, CPB2091är produktnamnet, för Gense. Snygg rak, enkel och strikt design tycker jag, du kan läsa mer om dem här. Men vad ska grabben egentligen syssla med design, racing och nu lantbruksuniversitetet i Alnarp? Eller tillhör han gruppen "besuttna" som kan göra lite som han vill? Ja, nu ska jag inte terrorisera Kungahuset, klart grabben gjort ett fint jobb, det måste jag säga. Dessa bestick är helt klart ett Oumberligt ting på Olofssonska Familjens Julbord 2009. Ja, det är inte långt kvar dit, tiden går fort när man har roligt.
I en intervju så säger Prinsen på frågan om det kommer att dukas med dessa bestick på Victoria och Daniels bröllop, att det är inte upp till honom att avgöra det. Hoppas nu att det finns någon "stisse" inom bröllopsplaneringsgruppen som fattar att detta är ett sett att "morderniseria" det ganska så "mossiga" Kungahuset. Tänker följa upp detta, jag lovar! Pressbild från Mema/Gab.

3 kommentarer:

Design i tid och rum sa...

Hej! verkligen fin designat bestick.Vad konstigt att du skriver om honom, för jag har precis läst artikel där han säger att han gillar det stilrena inom design,får så som han lever och är uppväxt var allting pampig och
stort..så han föredrar det lugn och avskalade saker runt om kring sig.
ha en bra veckan som kommer.Dadda

Frida sa...

Hej!
Snygga bestick, det gjorde han bra Carl-Philip!

Det blir intressant att se om man kommer att äta med dessa på bröllopet.

Jag är inte tärna på kortet det är bara ett vanligt sommarlinne jag har på mig. Var lite extra uppklädd eftersom jag hade varit hårmodell den dagen.

Tack för din trevliga hälsning, hoppas du får en bra vecka!

MVH Frida

Johannes sa...

Det är väl trevligt med traditionsbundna kungahuset..?
Sverige behöver mycket mer pompa än vad som brukligt är!