onsdag 4 mars 2009

100 kilos guldmynt! Fånigt, inget riktigt Oumberligt ting!




Att läsa Dagens Morgon Tidning har för mig alltid varit en "Oumberlig händelse"! Började som tioåring med att noga studera allt som hände i VLT (Västmanlands Läns Tidning) upptäckte senare i livet att det fanns en ännu mer spännande värld där ute, så det blev Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet. Dessa två morgontidningar har jag de senaste 20 års perioden haft växelvis, ibland har jag kunnat ha dem dubbelt i jobbet till min stora glädje.
Förnärvarande så har jag Svenska Dagbladet som också är min favorit tidning alla kategorier.
Skrev för ett tag sedan min ståndpunkt i kärnkraftsdebatten och fick då ett hårt mail, där jag blev kallad "djävla flaggbrännare" intressant måste jag säga, en av de första Oumberliga ting som ska upp på vårat sommarställe, så fort jag får ett arbete, är en flaggstång.
Att det är min favorit tidning behöver inte heller innebära att jag håller med om allt som skrivs av olika ledarskribenterna.
Men nu struntar vi i det och ger oss raskt över till de "Oumberligatingens" värld. I morgon kommer man här i Stockholm visa världens största gulmynt på Kungliga Myntkabinettet. Det väger 100 kilo och är med dagens guldpris värt cirka 27 miljoner. Tycker inte det ger några "vibbar" om att vara ett Oumberligt ting direkt, eller vad säger ni? Något som däremot är ett riktigt Oumberligt ting för oss blogg och data fanatiker är USB minnes varianterna på bilderna ovan.
Överst som en Schweizisk armékniv fäller du ut usb-kontakten på Swissmemory prestige minnet som bara finns i silver eller 18 karats rött eller vitt guld. Några av modellerna går att få med inlagda diamanter. Pris från 6400 - 48 000 allt efter smak eller plånbok. Länktips
http://www.swissarmy.com/ eller http://www.luxuo.com/ en annan variant av usb-minne finner du på http://www.supertalent.com/ 18K Solid Gold Pico-C är på 8 megabyte och kostar just nu 599 dollar, fint runt halsen till vår solens ankomst. Bilden på 100-kilos guldmyntet kommer från
Vill du läsa mer om det stora guldmyntet och guld som investeringobjekt gå då in på länken till Svenska Dagbladet och läs mer!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

Inga kommentarer: