måndag 15 februari 2010

"Allvarligt talat!"


Ja faktiskt Allvarligt talat! Nu har det hänt igen, fått ett sådant lite där förtäckt hot som man kan få ibland när man skriver sådant som är lite kontroversiellt! Fast den här gången rör det inte sig om något direkt mordhot för någon åsikt som jag haft, som den gången jag gjorde ett inlägg emot manlig omskärelse ("Rör inte min Förhud"). Nej nu handlar det om relationer, fick som sagt ännu en gång mail idag ifrån en man som tyckte att jag skulle sluta blogga med hans hustru!
"Kärringen ska hålla sig till sina djävla tulpanvaser som han skrev" och "du ska ge fan i att skicka en massa Kramar och annat skit, annars djävlar!"
Vad är "annars djävlar" om inte ett förtäckt hot! Mig stör det inte alls, blod har alltid triggat mig så personligen så är jag inte orolig! Däremot så blir jag djäkligt orolig för den kvinna som jag har "bloggat" med, självklart så skriver jag inte en rad till där, för hennes skull!
Det här har hänt inte bara en gång nu, utan faktiskt flera gånger. I vilken tidsålder lever vi egentligen?
Sedan har jag även fått till mig att jag skulle verka vara en "dåre" och bara av den anledningen så ska man hålla sig borta ifrån mig och min blogg!
Herregud igen behöver vara orolig för mig, tar jag bara mina tabletter, låter bli rått kött och sover ordentligt så brukar allt fungera riktigt fint!
Vid "kvinnorförtryckarnas tidevarv" Peter Olofsson!
PS: Nej farliga människor är sådana som min vän MotorsågsJonte, han vill inte visa sitt ansikte för fotografen, han tycker linsen stirrar på honom!
Förlåt även till Ronny "Pixelmakaren" Söderström jag lovar att ersätta skadorna på din fotoutrustning, men säg inte till Jonte något mer att han ska "agera på bild"! Jonte blir lätt lite ivrig då!

5 kommentarer:

Västgötskan sa...

Va? Ursäkta ordvalet, men vad är det för fegt svartsjukesvin som inte tål att man skriver på en BLOGG, till en människa av motsatta könet?!

Han kan inte ha det lätt i "real life" (heller)...*suckar djupt* :-O

Unknown sa...

Rätt kul egentligen att man kan röra upp lite känslor och få fart på folk med bara lite bloggande.
Håller med Stridberg.
"Det är synd om männsikorna."
//Camilla

Willewira sa...

Vet inte om jag ska skratta eller gråta över MÄNniskor av det slaget du beskriver.

Kan man inte läsa hela inlägget än att stanna vid kram??? Men visst, det finns ju folk som lägger in ett helt livslångt äktenskap med 10 barn, hus, sommarstuga, etc i ordet kram. Men är man inte lite väl överdriven då???
Kramas måste man ju kunna göra människor emellan, särskilt ordvägen. Eller????

Nä, Peter... fortsätt kramas!!! (Fast jag skulle nog undvika dessa stackars kvinnors bloggar - de som borde lämna sin man stört bums - för deras säkerhets skull.)

Men jag delar gärna med mig av en kram!! :)

Kram
Willewira

Häxan sa...

Med mig får du "bloggkramas" så mycket du vill!! Ju mer desto bättre....mänskligheten behöver mer kärlek. Men det är sorgligt att det finns män som är så svaga i sin manlighet att dom känner sig hotade av en cyberkram. Dom behöver ju hjälp.
Du är en kärleksfull man och fortsätt sprida glädje!
KRAMAR från Häxan....som kastar ut kärlek till folket...

Laila sa...

Jag blir såååå trött! På folk okunskap och ovilja.
Fortsätt blogga och skriv precis som du vill. Vi är flera som hejar på dig.
Fortsätt kramas, för det är så himla trevligt. Dessutom behöver nog Lilla Frun alla kramar hon kan få. :-)

TAck för att du gjorde min sambos dag. Han satt här ocgh var alldeles rörd. ♥

Kram på dig Peter