fredag 26 februari 2010

"Bestick!"





Ja visst var det en föga upphetsande inläggs rubrik, "Bestick" låter inte direkt lockande!
Fast igår var det stora "bestickdagen" för mig! Tog bilen och gjorde en rejäl Mälardalsrunda för att fynda, igår riktade jag in mig på silver/nysilver, han besöka några antikhandlare samt några butiker som säljer saker till välgörande ändamål som det så vackert heter!
Så nu har jag några kilo bestick som ska putsas upp till sommarens marknader! Visst skulle jag kunna ta en bild på högen av bestick framför mig, men sådant gör ingen glad. Jo, självklart när matsilverskedarna är putsade och det är dags för årets första tallrik med jordgubbar och mjölk!
Istället visar jag lite silverbestick ifrån designfronten! Våran Prins Carl Philip har ju gjort en bestickserie för Mema Gab, ingen nyhet direkt, men jag har ännu inte träffat på dem i verkligheten, så det är frågan om hur den står sig i konkurrensen till allt annat som produceras i bestick väg!
Carl Philip betonar enkelhet och stramhet, även ordet vardag använde han vid presentationen av sin bestickserie! En annan designer vid namn Mark A Reigelman har också tagit fram en bestickserie i renaste silver, men tanken med den är att man ska ägna een tanke åt världssvälten som drabbar miljontals människor varje år. Priset både för hans bestick och Carl Philips ligger runt en "loppa" per del! Vilken skulle du helst käka jordgubbar med?
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

13 kommentarer:

Willewira sa...

Läckra bestick, men allra mest föredrar jag fatet med jordgubbarna. Både för fat och gubbarnas skull.... :)

Ha en skön helg!!

Kram
Willewira

OlgaA sa...

Blev lite skraj att se sååååå lång kommentar! ;)

Bestick var lite rolig, tycker jag...

Carl Phillips skapelse har jag inte blivit impat av ^^

Tack för hälsning hos mig och välkommen åter!
Ha en trevlig helg! Olg@

Elle sa...

I detta läge hade min mamma sagt:
"Här gäller det att ta skeden i rätt hand och inte gaffla för mycket, annars kan det bli knivigt...!
Kul att du är tillbaka!
Kram Elle

Körsbärshöjden sa...

Blev lite skeptisk när jag såg din kommentar hos mig...
Men nyfiken som man är...så har jag nu läst dina senaste inlägg...du har härlig humor :)
Ang besticken så tror jag nog på de tuggade...

Ha en fin dag
Eva

japp sa...

Hejhej.. snart är ju Os över för denna gången, för de som INTE gillar å se sport.. Skidor och hockey är sporterna för mej.. å jag är mäkta stolt över alla våra svenskar där nere.. vare sig de kom 1.a eller 10 eller vad..

Läckra bestick med bett på.. kanske lite otympliga å hålla i.. men de var läckra iaf. Ha en fin fredag, hälsa frugan.. jag jobbar hela helgen, så jag har de jag gör.. Helén.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Med dina gamla silverbestick, skulle jag helst äta jordgubbar. Jag gillar gamla fina silverbestick, letar fortfarande efter denna ragúsked. Men det är ju ingen som vet vad det är. Härlig bild med jordgubbarna, just idag känns det långt bort. Mulet och lite snö i luften.
Ha det
Kram
AnnaMaria

Koola Viola sa...

Tack för den goa kommentaren hos mig :o)

Har snurrat igenom några av dina inlägg, vilken skön blandning av sött och salt, och härliga bilder.
Önskar dig en skön helg!

*vinkar hej*

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej raring!

Jag skulle gärna äta med dina gamla bestick som du köpt av antikhandlarna. Får vi ingen bild av dem? Annars funkar det ju att äta jordgubbarna med händerna också. De och kycklingklubbor är väl en av få som är legalt att att äta med fingrarna :) Jordgubbar o champagne lär visst vara en höjdare. Vi får väl testa det när vi åker på husbilssemester med er...hihi.

Läste ditt inlägg om bröstkoll nedan. En jätteviktig grej att ta upp. Faktiskt så är det inte många kvinnor som regelbundet kollar sina egna heller. Skulle jag lämna det ansvaret till min man så övergick nog undersökningen till vidare kroppsdelar också...höhö.
Tjuren i Balfors du vet...:D

Idag blir en låååång dag för frun i Bläckhornet. Mannen har lovat att fixa maten till en beställning åt några vänner till oss. Så efter sitt jobb drar han av sig snickarbyxorna och sätter på sig förklädet och åker direkt till restaurangen och förbereder käket.
Så fredagsmyyyyyyset som alla pratar om blev jag snuvad på.
Nåja jag har datorn (min bästa vän)
Önskar iallafall dig och frugan en härlig helg

kram Viveka

Marie//Tekla Maräng sa...

Bestick ja det skulle jag verkligen behöva göra en investering i.
Kan inte riktigt förstå hur bestick liksom försvinner mellan matbordet och diskbaljan??!! Väldigt mysko.
Har haft två omgångar bestick i en himla massa delar, men snart så har jag bara mina fingrar kvar att äta med.
Problemet är bara att jag inte riktigt hittar den sort jag skulle vilja ha (okej då en serie har jag sett, men den är på dock för dyr för mig).
Trevlig helg Marie:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej, och tack för tipset. Jag har tittat där nu, får nog börja spara..fniss. Tills dess fortsätter jag leta efter fyndet med stort F.
Ha en fin helg
Kram
AnnaMaria

Karins fotoblogg sa...

Åh Peter, du har du hunnit med en massa inlägg igen sen sist jag var här ;) Jag ska läsa dem i lugn och ro.

Vill ju såklart önska en trevlig helg!

Kram

Västgötskan sa...

Det måste räknas som straffbart att läskas med jordgubbar mitt i vintern?! :-O ;-)

Photo by Maria sa...

Jag gillar båda sorterna och de hade gärna fått bosätta sig hos mig.. Att få duka med tuggadebestick vore lite coolt..

Kram Mia