tisdag 9 februari 2010

"Det kostar att blogga!"


Ja, faktiskt, det "kostar" att blogga och att ha bestämda åsikter! Så länge man tycker som "gemene man/kvinna" så är det okej, men inte annars! Vad är mitt "pris" då? Ja, faktiskt en plats i "kommunalfullmäktige"! Fick erbjudande här om dagen att finnas med på en lista inför kommunalvalet i år, ja, faktiskt en möjlighet att finnas med på riksdagslistan också!
Fretsande, men för att vara politiskt korrekt så är det ju bara att "radera" den här bloggen och bli "salongsfäig" (underbart nästan bortglömt ord). Det kommer jag ALDRIG bli, över min döda kropp! Läser idag i Dagens Nyheter om en man som nu fått ett slags skadestånd ifrån Arbetsförmedlingen för att han vägrade pga religiösa skäl att ta en kvinnlig chef i hand!
Klart som fan att han inte fick jobbet! I den "Svenska Hederskulturen" ingår det att man med fast hand hälsar på nya människor, ögonen möts och man nickar lätt till med huvudet!
Man som kvinna, nigningen är borta anser jag, gammal underdånig kvarleva, det är 2010 nu!
Ja, som sagt, inget "etablerat" parti vill ha mig att göra så jag återupptar från och med nu min Presidentvalskampanj! Om du nu är Royalist och blir orolig, bli inte det, Kungahuset ska jag ovandla till Aktiebolag, så alla som vill vifta med en flagga även kan göra det i fortsättningen med!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

Inga kommentarer: