torsdag 4 februari 2010

"Blir man glad eller blir man glad.............!"



Ja, faktiskt jag blir JÄTTEGLAD när jag läser de underbara kommentarer som jag fick under inlägget nedan, dessutom fick jag 9 mail angående samma ämne! Verkligen ett STORT TACK ifrån mig, de värmde! Fast några av mailen var lite tuffare i sin attityd, "men som man frågar får man svar" så det får jag tåla.
Självfallet så vill man/jag få respons på det man skriver, det är ju det som är själva "kärnan" med att blogga, tycker jag. Jag är en "irriterande" "glad fan" av naturen och i detta "vinterträsk" som nu råder i hela landet så blir man lätt dyster när man inte möts av ett enda leénde på nästan en hel vecka. Ja, inom familjen ler vi en hel del, men det jag efterlyser är det här "Lilla Extra Leéndet" ute i "vardagstrallen"! Fast igår var det den stora "undantagsdagen" mötte så många glada och trevliga människor vid olika tillfällen så det blev nästan overkligt! (Ja, faktiskt, det var ingen som ville låna pengar!) Bl a gick Firmabilen sönder och jag fick skjuts av en glad ung tjej, som pratade och var så sprudlande glad att jag undrar om mitt tack för hjälpen gick fram, tänk om hon egentligen var helt manisk och var på väg mot "sammanbrott"? Nej, fy på dig Peter, inga sådan tankar! Klart att hon var bar på djäkligt bra humör!
Jag har gett mig sjutton på att också bara utstråla glädje både i verkliga livet och här på Oumberliga bloggen! Är det försent att avge ett "nyårslöfte" i Februari?
Nej nu alla BloggVänner nu skiter vi i vintern och tristessen och kör på emot Våren med full fart!
Har Ni märkt att det faktiskt börjar bli lite "ljusare" ute?
Vid datorn "I det återkommande ljusets tid" Peter Olofsson!
PS: Att dansa blir man glad av, dansa La Bomba, med mig och känn hur varm och glad du blir!

6 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Peter tack för tipset - nu har jag dansat La Bomba i tjugo minuter -
verkligen bra för stela leder.
Om jag känner efter - ja, jag är glad också.
Kram Viola

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj darling!
Long time no see!!!

Nej bästa Peter, inte har jag övergivit dig. Jag har bara haft några lata dagar(läs veckor). Plötsligt bara försvann inspirationen av bloggandet. Och det skrämde mig. Att det som man brinner för så mycket bara plötsligt inte fanns. Märkligt!
Men jag är helt övertygad om att det är vintern med all snö och kyla som spökat. Fy f-n vad vad less jag är på den. Säg till om ni drar i väg till varmare breddgrader med husbilen. Då hakar jag på. Jag kan sitta och trä på nya godisar till dina kallingar eller kanske ett raffigt bikini kit till Lilla frun...haha. (Det finns, för ett sånt fick dottern som skämt av sina flickkompisar) Jaa, jag är nog beredd på det mesta för att slippa snön :)

Annars levs livet som vanligt här i Bläckhornet.Maken har just fått ett nytt jobb. Roligt med tanke på att han krigat om ett arbete i den kommun i landet som har högst arbetslöshet procentuellt. Dessutom har bilen pajat så vi står helt billös. (Maken samåker med grannen).Men det finns värre saker i livet. Det har både du o jag fått erfara ;)

Jo just det, nåt helt fantastiskt har hänt - men det mailar jag dig om.

Önskar dig en fin dag vännen

kram Viveka

Häxan sa...

Självklart skiter vi i vintern.....här i Dalarna vräker det ner snö...30 cm i natt. Så visst vill jag skita i vintern....haha...Men det är ju februari så vi går mot ljuset och bättre tider :)......
Så vi ser bara det hoppfulla och struntar i resten!
Kramar :) :)

Västgötskan sa...

Själv drar jag till fjällen igen ikväll. Så mot ÄNNU mer vinter antar jag... ha ha! :-D

Ha det gott här i "söder" och smält lite snö medan jag är borta! Kram

The Secret Garden sa...

jaa..vårtecken: man får ställa om timern till utebelysningen så att den inte lyser i solen!! :)

Karins fotoblogg sa...

Härligt Peter, låter som rätta takter! :)