torsdag 11 februari 2010

"Nu blir min Fru arg!"


Ja, i ärlighetens namn, jag har fotograferat mycket mer i mina dagar än vad jag visar har på Bloggen och när vi förlovade oss så lovade jag att inte plåta Brudar något mer.
Nu kommer Lilla Frun bli arg på mig när jag visar en av bilderna på Anna (vår löneadminstratör), men innan så vill jag faktiskt förklara lite!
Jag var ju ledig igår och var hemma för VAF (Vård av Fru, se tidigare inlägg), igår var det också sagt att min innestående övertidsersättning skulle betalas ut, men den kom aldrig in på kontot så jag ringde som sagt min löneadministratör Anna. Hon lät mycket kort och lite avig, det tog ett tag att reda ut vad det hela handlade om. Hon hade sett bilderna på som jag tagit både på Jonte och Andreas (se tidigare inlägg) och nu kände hon sig som enda tjej på firman riktigt utanför sa hon.
Att neka den som har hand om din lön någonting måste jag anse som mycket oklokt!
Anna berättade också om sin konstnärliga ådra, hon berättade också om sitt miljö engagemang och nu ville hon ha hjälp att förena detta, min enda uppgift var att ta bilderna och självklart visa dem på min blogg också.
Anna! Snälla betala ut min lön nu, bli inte sur, men jag kan omöjligtvis inte visa de andra kartongbilderna för mina läsare. Både min Fru och alla läsare av Oumberliga Bloggen skulle lämna mig!
Vid datorn Peter Olofsson i "Återvinningens tidevarv"!

1 kommentar:

jessica sa...

Gud sån härligt rolig blogg du har =).
Roliga bilder har du med... sånt tycker jag om.
Ha det gott,.
J