onsdag 10 februari 2010

"Inte bara gulligt!"


Jag är en såndär kille som vill göra alla glada på något sett! Att göra någon glad, är ju en slags form av att "ge"! Igår vid åtta tiden så ringde det på min jobbmobil:
- Peter Olofsson Bygg och Anläggning AB!
- Tja Peter, Jonte här!
- Hej Jonte, kul att du ringer! (Där ljög jag, Jonte är en av killarna som aldrig pratar i onödan med någon annan, mig stirrar han mest på, obehagligt!)
- Jag vill också vara med och ta roliga bilder, kan du inte ta med kameran, jag har också roliga ideér om vad man kan ta för bilder!
- Va kul, sa jag! (Faktiskt trevligt, äntligen ett sätt att närma sig den här killen!)
Det visade sig att Jonte gillade mina grävmaskinsbilder och att han gärna ville fotografera sig med sitt favoritarbetsredskap, motorsågen! Att han älskar sin motorsåg de visste vi alla innan på jobbet! Varje morgon så öppnar han verktygboden och säger:
- Godmorgon Vännen! Med kärleksfull röst! Sedan klappar han motorsågen och säger i bästa Alfred (Emil i Lönneberga) stil:
- Du och jag Elin! (Ja, motorsågen heter så!) Sedan svarar han alltid själv, med ljus kvinnostämma.
- Tror ja de´!
Hmmmm............det finns inte mycket mer att säga, visar en av bilderna vi tog, den mest seriösa! Sedan tog vi en öl och jag gjorde två "Skinkkuber" att bjuda på, sedan såg vi en "klassiker" i skräcksammanhang, Motorsågsmassakern!
Om jag sovit något inatt? Inte en blund! Det heter ju "Delad glädje är dubbel glädje", nu är det mest en obehaglighetskänsla jag känner, kan man dela med sig av en sådan! För att blogga handlar ju om att dela med sig! Så för alla som känner sig manade, släck i rummet, skruva upp ljudet och "njut" ett tag av mitt lilla Youtube inlägg i vänstra hörnet!
Var det någon som sa ha en fin dag?
Vid datorns som vanligt Peter Olofsson!

4 kommentarer:

annami sa...

men jisses, jag satt verkligen på helspänn när badrumsskåpet öppnades gång på gång!! Creepy.

Baronessan sa...

Ha, ha, ha, jobbar han på Scan?

Photo by Maria sa...

Eller är det en bild från filmen jag såg lite av igår..

Snygga överarmar hade han allt iaf :-P

HA EN BRA DAG!!! ;-)

Karins fotoblogg sa...

Tja, vad ska man säga? ;)

(nog för att det hade varit kul och vara med i din fotoklubb... men nä.... jag väntar nog med det!)

Kram!